Ny 9 huls bane

Roskilde Golf Klub bygger i 2021 og 2022 en ny 9 huls bane, der skal erstatte klubbens nuværende par 3 bane.

Banen bliver klar til brug i løbet af forår/sommer 2022 – afhængig af vejret. Græsset skal være groet op og være robust nok til brug.

Banen bliver bygget som en “rated” bane. Det betyder, at banen er godkendt til, at man kan spille sig ned og op i handicap. Det kan man ikke i dag på par 3 banen. Den nye bane har plads til tre par 4 og seks par 3 huller. Der er ikke plads til et par 5 hul. Banen bliver etableret med lige så gode teesteder, fairways, bunkers og greens som på 18 huls banen.

Herunder kan du se et kort over banen.

Hul 1 – par 3: Det nuværende hul 1 på par 3 banen – greens og bunkers bliver som de er i dag. Der bliver lavet to nye teesteder.

Hul 2- par 4: Det nuværende hul 2 på par 3 banen. Der bliver bygget en ny green på den anden side af åen, hvor den nuværende green også ligger. Og så bliver der lavet to nye teesteder.

Hul 3 – par 3: Et nyt kort par 3 hul på vej op ad bakken på det nye areal. Her bliver der et fælles teested, mens der på alle andre huller er to teesteder, så der er to længder at spille fra.

Hul 4 – par 3: Et nyt par 3 hul på det nye areal.

Hul 5 – par 4: Et nyt par 4 hul på det nye areal. Herfra er der en enestående udsigt over Svogerslev til den ene side, over Kattinge og søerne på den anden side – og så udsigt over Roskilde by og den øvrige del af klubbens bane

Hul 6 – par 3: Et nyt par 3 hul på det nye areal.

Hul 7 – par 3: Et nyt par 3 hul på det nye areal.

Hul 8 – par 4: Det nuværende hul 8 på par 3 banen – hullet bliver dog omdannet til et par 4 hul ved at teestederne bliver placeret før åen.

Hul 9 – par 3: Det nuværende hul 9 på par 3 banen. Her bliver der lavet en ny green og bunkers + nye teesteder

De hvide markeringer på kortet er områder, hvor elever fra Roskilde Tekniske Skole kan bruge til at bygge greens og teesteder i forbindelse med deres uddannelse.

Herunder kan du se to videoer fra 14. maj 2021, hvor man kan se hele arealet til den nye bane – både par 3 banen og det nye areal. Bemærk den flotte udsigt.