Årets ildsjæl

Her på siden kan du se modtagerne af prisen som “Årets ildsjæl” i Roskilde Golf Klub.

2023: Erik Christiansen for hans store indsats som koordinator for Roskilde Golf Klubs regionsgolfhold.

Her kan du læse om begrundelsen for valget af Erik Christiansen.

2022: Anne Sofie Siebuhr for hendes store indsats for mikroerne og ungdomsudvalget i Roskilde Golf Klub:

Her kan du læse om begrundelsen for valget af Anne Sofie.

2021: Anders Teilgaard og Henning Doktor for deres store indsats i kanin- og ad hoc udvalget.

Her kan du læse om begrundelsen for valget af Anders og Henning.

2020: Bent Henning Hansen for hans mangeårige indsats som frivillig i klubben.

Her kan du læse om begrundelsen for valget af Bent Henning.

2019: Søren Frøsig Rasmussen for hans indsats for børn og unge i klubben.

Her kan du læse begrundelsen for valget af Søren.

2018: Freddy Brix for hans indsats for nye medlemmer i klubben.

Her kan du læse begrundelsen for valget af Freddy.

2017-03 RGK Generalforsamling 09

2017: Jan Eriksen for hans indsats for natur- og miljøarbejdet i klubben.

Her kan du læse nyheden om overrækkelsen.

2016-03 RGK Generalforsamling 6
Hans holder tale efter i 2016 at have fået overrakt ildsjæleprisen af formand Kim Møller Behrend

2016: Hans Møllegaard for hans indsats omkring handicapgolf i klubben.

Her kan du læse motivationen for valget af Hans.

2015: Kim Lyseen

2014: Käte Kloster

2014-03-28 Ildsjael_Cate Kloster
Käte Kloster får overrakt ildsjæleprisen i 2014

2013: Henning Jensen

2012: Michael Donstrup

“Årets ildsjæl” er en pris, der overrækkes hvert år – fx i forbindelse med generalforsamlingen – til en person, der i det forgangne år har stået for en helt særlig indsats i Roskilde Golf Klub.

Prisen er indstiftet af Bent Østergaard, der i 2011 blev præmieret med Ildsjæls prisen i regi af Roskilde Idræts Union, sponseret af Danske Bank.

Bent fik prisen for sit arbejde med leg og undervisning for børn i aldersgruppen 5-9 år i Roskilde Golf Klub. Dengang var klubbens juniorafdeling på et tidspunkt helt oppe på 125 piger og drenge.

En meget populær aktivitet hos børnene var, da Bent Østergaard iklædt en velcrodragt agerede skydeskive for børnene, der fik bolde belagt med velcro. Dem, som ramte Bent, fik efterfølgende en is.

Med prisen fulgte et gavekort, og Bent besluttede, at bruge en del af disse penge til forskelligt udstyr og præmier. Bent indstiftede ved den lejlighed også ildsjælsprisen i Roskilde Golf Klub, som første gang blev uddelt i 2012.

Endelig gik nogle af pengene også til indkøb af et bøgetræ (ildsjælens træ), som i dag står i skellet bag greenen på hul 1 på par 3 banen.

Herunder kan du se nogle billeder af Bent Østergaard i aktion med klubbens mikroer og juniorer: