Pris for at tage sig af nye medlemmer

Det blev Freddy Brix, der blev kåret som Årets ildsjæl i Roskilde Golf Klub. Har du været medlem i mange år og spiller på den store bane, så kender du måske ikke Freddy, for han har først og fremmest taget sig af, at sørge for klubbens nye medlemmer. Han er formand for udvalget for prøvemedlemmer og har en stor andel i, at Roskilde Golf Klub de seneste år har fået rigtig mange prøvemedlemmer, hvoraf mange har været så glade for deres introduktion, at de efterfølgende er blevet medlemmer.

Freddy står også i år for planlægning og afvikling af Golfens Dag, to prøvemedlemsforløb og kontakten til alle klubbens mentorer, der hjælper de nye.

Formand Kim Møller Behrend begrundede valget af Freddy:

”Årets ildsjæl er ikke en, der stiller sig op på en ølkasse og råber op. Han er stille og rolig og altid velforberedt, og så er han vellidt. Han står klar til at tage godt imod hvert eneste nye medlem og tage en snak med dem om livet i klubben. Den 22. april står han igen klar til at tage imod nye, når det bliver Golfens Dag. Derfor er vi i år ikke i tvivl om, at Freddy skal have årets ildsjæl-pris,” lød det til store klapsalver fra salen mod Freddy Brix.

Freddy takkede – og benyttede lejligheden til at sige, at der igen i år bliver brug for hjælpere til Golfens dag, ligesom der er brug for mentorer, der hver kan tage 2-4 prøvemedlemmer under deres vinger.

Her kan du se referatet fra generalforsamlingen.