Jan og Stig nye i bestyrelsen

På årets generalforsamling blev der valgt to nye til bestyrelsen. Det var dog kun den ene, der var opstillet på forhånd. På selve aftenen meldte Jan B. Kristiansen sig, og efter et kampvalg lykkedes det ham at blive valgt – sammen med Stig Nelkop.

Begge bor i Roskilde, og mens Stig som afdelingsdirektør i Jyske Bank og sponsor i klubben har været synlig – ikke mindst ved den årlige åbningsmatch – så er Jan et forholdsmæssigt nyt medlem i klubben. Han blev fuldtidsmedlem for halvandet år siden – efter en periode som flexmedlem både i Roskilde og i Skjoldenæsholm.

Han håber, at han med sin nye tilgang til klubben kan være med til at ændre nogle ting.

”Fx kan jeg se, at der godt kan gå lidt for meget ”klike” i den blandt de gamle medlemmer. Nogle tager sig nogle friheder, som de ikke burde. Selv om de har været her i mange år, har alle de samme rettigheder,” fortæller Jan, der blandt andet henviser til, at han flere gange har oplevet at andre tog de udslagstider, han havde booket.

Jan har boet i Roskilde hele sit liv – da han var barn var han fx på ørredfiskeri det det dampbrug, der dengang var ved søen ved hul 10-11.

Jan er lige gået på pension efter 45 år i brandvæsenet, senest som beredskabschef.

Stigs fortæller, at hans tilgang til bestyrelsesarbejdet blive at gøre nogle ting lidt anderledes.

”Jeg er kreativ og vil gerne prøve noget nyt, når der er brug for det,” siger Stig, der har sine forcer inden for økonomi, netværk og sponsorer.

Han stoppede i Jyske Bank for fire måneder siden – og han er på vej med en udmelding på, hvad han skal i fremtiden. Det kunne han dog ikke afsløre endnu.

Jan er som nævnt lige gået på pension, mens Stig er 46 år.

Den nye bestyrelse med i alt syv medlemmer har ikke konstitueret sig endnu, så det er endnu ikke afgjort, hvilke områder de to nye skal tage sig af.

Her kan du læse referatet af generalforsamlingen – blandt andet med kampvalget, hvor der var afstemning.