Weekendgolf

Weekendgolf er en social tradition, der har eksisteret, siden vi fik vores egen bane i 1978.

Alle klubbens medlemmer (damer og herrer) med max spillehandicap på 36 kan deltage.

Der er mulighed for at spille alle lørdage – undtagen, hvis der er turneringer på banen.

Weekendgolf har fortrinsret på udslagstider kl. 8.07-9.07.

Når du er blevet medlem af Weekendgolf, så tilmelder du dig den enkelte spilledag via GolfBox. Der er mødetid senest 8.25, og den første start er kl. 8.30. Herrer og damer spiller i grupper hver for sig.

Du udskriver dit scorekort og afleverer det til dagens matchleder, der herefter trækker lod om holdsammensætningen. Det gør, at alle har mulighed for at spille med alle efter tilfældighedernes princip.

Vi spiller stableford.

Når spillet er slut, indbetaler hver spiller 10 kr. til en pulje, hvor gevinsten går til dagens vinder. I tilfælde af lighed i point, deles puljen mellem vinderne.

Weekendgolf kører også om vinteren, stadig med det forbehold at vi ikke spiller, når der er turneringer/matcher på banen. Om vinteren  har vi fortrinsret på tiderne lørdag kl. 8.30-9.37.

For damer

Det koster 100 kr. at være med for hele vintersæsonen plus 10 kr. pr. gang.

Vi spiller om et skrabelod med mulighed for flere store gevinster, fx en rejse til udlandet, udflugt til en fremmed bane eller smørrebrød i vores eget klubhus.

Damerne holder sæsonafslutning i marts med overrækkelse af præmier.

Dagens vinder får fire points, nr. 2 får tre points og nr. 3 får to points. Alle får et point for at deltage.

For herrer

Det koster 200 kr. at være med for hele vintersæsonen plus 10 kr. pr. gang.

Dagens vinder bliver skrevet på en pointtavle i klubhuset. Her fremgår spillereglerne også.

Herrerne holder typisk en julefrokost og en afslutningsmatch med efterfølgende frokost og præmieoverrækkelse. Det er også ved denne lejlighed, at “vandreputteren” for årets tåbeligste slag bliver overrakt.

Alle fuldtidsmedlemmer er velkomne – du skal bare have et handicap under 36.

Vil du være med, så tag fat i kontaktpersonerne for Weekendgolf – se under fanen “Kontakt”.

Bent Henning Hansen
Konktaktperson weekendgolf herrer