Videoer: Pas på banen

Her på siden kan du se en række videoer om, hvordan du som spiller selv kan være med til at holde banen god ved at rette nedslagsmærker, rive i bunkers og lignende.

Der er også tips til, hvordan man bedst lukker igennem, hvis der er en hurtigere bold bagved.

Det er dels videoer, vi selv har optaget i Roskilde Golf Klub samt film fra Dansk Golf Union og evt. andre steder fra.

Her kan du se, hvordan du retter nedslagsmærker på greens. Den øverste video er en video fra USA, som Dansk Golf Union har fået oversat – den nederste er produceret af Roskildes egne greenkeepere.

Video 1

Video 2

“Hvorfor er der ikke mere sand i bunkers?”

Det er et spørgsmål, greenkeeperne og baneudvalget hører temmelig tit. Det er store mængder sand, der bliver kørt ud på banen hvert år, men baneudvalget har et lille tip til, hvordan vi alle kan rive mere smart og på den måde sikre, at den næste, der ryger i bunkeren, har mere sand at slå op fra.

Se videoen længere nede.

“Det handler om, at vi ikke skal rive sandet væk fra midten af bunkeren, hvor boldene ofte lander. Så i stedet for kun at rive hen mod dig selv, skal du i stedet skubbe riven fremad og så rive til siderne, når du går ud af bunkeren,” fortæller formanden for baneudvalget, Torben Svendsen.

Herunder kan du se videoen, hvor Torben viser teknikken – der er lidt støj på, men ikke værre, end at Torben godt kan høres:

Filmen er med dansk tale, oversat af Dansk Golf Union.

Her kan du se en film om beskyttelse af greenkeeperne – også i Roskilde Golf Klub. Filmen er med dansk tale, oversat af Dansk Golf Union.