Træning og proshop

Her på siden kan du læse om træningstilbuddet i Roskilde Golf Klub + se hvad du kan få i proshoppen.

Trænerteamet tilbyder træning i hold og individuelt. Det er også trænerne, der står i spidsen for junior-, elite– begynder- og andre træninger, der bliver tilbudt via klubben.

I shoppen kan du købe alt til dit golfspil, både udstyr, bolde og tøj.

Du kan følge Hansen Golf på Facebook.

Du kan også følge Hansen Golf på Instagram.

Martin Hansen har sammen med sin hustru, Ditte, også en golfshop, hvor det er muligt at købe udstyr, bolde og tøj. Shoppen er i gang med at blive etableret.

Det er muligt at købe tøj, sko, jern og køller, bolde, handsker og andre former for golftilbehør.

Du kan også få udstyret tilpasset å udstyret tilpasset præcist efter dit sving og din størrelse.

Her kan du se fotos fra shoppen:

Har du brug for at få trænet dit sving, dine chips, din putting eller hvad som helst andet, der kan gavne dit spil ude på banen, så står Martin Hansen til rådighed med individuel træning.

Se under fanen “Booking”, hvordan du bestiller tid.

Trænerne tager hensyn til både dit niveau og dine ønsker – og de kan helt sikkert hjælpe med, at du forbedrer dig, uanset om du er begynder, rutineret motionist eller elitespiller.

Priser for individuel træning i 2024:

• 1 klip / 1 lektion (20 min) 250 kr.
  • 5 klip / 5 lektioner 1100 kr.
  • 10 klip / 10 lektioner 2000 kr.
  • Banelektion 9 huller – prisen er endnu ikke fastlagt

Hvert år har Proshoppen tilbud om særlig holdtræning.

Du kan se de aktuelle holdtilbud i protrænerens bookingsystem. Se mere under fanen “Booking”.

Her er en overblik over 2024-holdtræninger – der kan komme flere senere:

Gå til golf for alle

Gå til golf for alle, henvender sig til alle dem som har brug for at banke rusten af efter en lang vinterpause og som gerne vil holde formen ved lige henover hele sæsonen. Kurset foregår over 16 gange, hvor vi træner 1 time ugentlig – 8 gange i forsommeren og 8 gange i sensommeren hvor vi b.la. vil gennemgå disse punkter:

Svingteknik/grip, driver, bunker, chipping, putting, pitch, flopslag, specialslag.

Pris: 16×1 time for 2000. kr. – med maksimum otte på hvert hold.

Bestilling af træningslektioner – både holdtræning og individuel træning foregår via systemet ”ProPlanner”, som er en del af GolfBox. Det betyder, at du skal logge ind i GolfBox og bruge en af disse to menupunkter:

1. Lektioner: Bestilling af individuelle 20, 40 eller 60 minutters lektioner
  2. Kurser: Tilmelding til holdtræning med bestemte temaer og/eller til bestemte målgrupper

Når du har klikket på et af de to menupunkter, skal du derefter vælge ”Køb værdikort”. Her indsætter du penge på din træningskonto i systemet, så du bagefter kan booke tider.

Det fremgår hele tiden i systemet, hvornår der er ledige tider.

Der er tilmelding til individuel træning på forskellige tidspunkter ugen igennem og der er også holdkurser over 8-10 gange for bestemte grupperinger.

Du betaler for træningen på forhånd via tidsbestillingssystemet og hvis du udebliver, får du ikke pengene tilbage. Du kan dog melde afbud via ”ProPlanner”-systemet senest 24 timer før og gør du det, blive pengene overført til din træningskonto og kan bruges næste gang.

“Bliver du syg på dagen, så skynd dig at kontakte os, men udebliver du uden afbud, så er pengene altså spildt,” siger protræner Martin Hansen, der på den måde håber på, at medlemmerne vil blive gode til at melde afbud, hvis de alligevel ikke får brug for en træningslektion.

Med jævne mellemrum har proshoppen besøg af forskellige udstyrsproducenter, fx Wilson, Mizuno og Titleist. Her er det muligt for medlemmerne at bestille tid til en fitting af udstyr – altså jern og køller, der passer til den enkelte spiller.

Træningsområde og drivingrange

Klubbens træningsområde er delt i tre områder:

• Drivingrange
  • Puttinggreen
  • Indspilsområde

Du er meget velkommen til at træne så meget du vil – det gælder uanset hvilket medlemskab, du har. Greenfee-gæster kan naturligvis også benytte træningsfaciliteterne.

• Indspils-træningsområdet ligger mellem fairway på Stores Skjolds hul 18, klubhuset og vores bag-lade
  • Putting green ligger mellem klubhuset og 1. tee på Store Skjold banen
  • Drivingrange ligger lige ved indgangen til klubben – frie bolde er inkluderet både i medlemskab og greenfee

2016-04 RGK Boldopsamling 1På drivingrange kan du træne alle dine slag med jern, køller og driver. Det kan du på alle tidspunkter af året og hele ugen – bortset fra fire timer om mandagen i sommersæsonen.

• Lukket mandag kl. 6-10 i sommersæsonen, hvor greenkeeperne samler bolde og klipper græs

I sommersæsonen hver tirsdag – søndag kl. 8–10 samles bolde af frivillige (boldsamlerudvalget). I vintersæsonen samles bolde hver anden eller hver tredje dag kl. 8–10, hvis der ikke ligger sne eller er meget vådt. Vær derfor varsom med at slå ud i dette tidsrum for ikke at ramme boldsamleren.

De opsamlede bolde bliver kørt igennem en boldvaskermaskine, inden de igen lander i en stor kasse, hvor medlemmer og gæster kan tage boldene til nye udslag.

Roskilde Golf Klub har et udvalg, der tager sig af opsamling af bolde på drivingrange. De skiftes til at køre ud på drivingrange med opsamlingstraktoren. Herunder kan du se, hvem der er med i udvalget

Frank B. Gravesen

Michael Larsen

michael@krotoften.dk
40 11 42 28

Proshoppen arrangerer to gange om året, typisk i det tidlige forår og sene efterår, golfrejser sydpå.

Når invitationerne er klar, kommer de på denne side.

Her kan du se invitationen til en tur til Valle Del Este Golf Resort i Spanien 13.-20. november 2024.

Proshoppens åbningstider:

• Mandag kl. 9.30-20 (dog til kl. 18 indtil 22/4 2024)
  • Tirsdag-torsdag kl. 9.30-18
  • Fredag kl. 9.30-16
  • Lørdage, søndage og helligdage kl. 8-15

Proshoppen har følgende kontaktoplysninger:

Martin Hansen
Protræner