Træning og proshop

Her kan du læse om træningstilbuddet i Roskilde Golf Klub.

Pr. 1. januar er klubbens protræner Martin Hansen. Siden her bliver opdateret i løbet af marts 2024.

Trænerteamet tilbyder træning i hold og individuelt. Det er også trænerne, der står i spidsen for juniortræningen samt træningen for voksne begyndere.

Martin Hansen har sammen med sin hustru, Ditte, også en golfshop, hvor det er muligt at købe udstyr, bolde og tøj. Shoppen er i gang med at blive etableret. Den åbner sandsynligvis mandag den 25. marts 2024.

Det bliver muligt at købe tøj, sko, jern og køller, bolde, handsker og andre former for golftilbehør.

Du kan også få udstyret tilpasset å udstyret tilpasset præcist efter dit sving og din størrelse.

Har du brug for at få trænet dit sving, dine chips, din putting eller hvad som helst andet, der kan gavne dit spil ude på banen, så står Martin Hansen til rådighed med individuel træning.

Se under fanen “Booking”, hvordan du bestiller tid.

Trænerne tager hensyn til både dit niveau og dine ønsker – og de kan helt sikkert hjælpe med, at du forbedrer dig, uanset om du er begynder, rutineret motionist eller elitespiller.

Priser for individuel træning i 2024:

• 1 klip / 1 lektion (20 min) 250 kr.
  • 5 klip / 5 lektioner 1100 kr.
  • 10 klip / 10 lektioner 2000 kr.
  • Banelektion 9 huller – prisen er endnu ikke fastlagt

Bliver du forhindret, så kan du få pengene tilbage, hvis du afbooker senest 24 timer før træningen. Du får ikke penge tilbage, hvis du melder afbud senere end 24 timer før.

Alle klip skal bruges inden d. 31 oktober i indeværende år.

Hvert år har Proshoppen tilbud om særlig holdtræning. Når der er arrangeret holdtræning, bliver datoerne præsenteret her.

Det bliver muligt at booke tider til både individuel træning og holdtræning via GolfBox. Dette kommer på plads i løbet af foråret 2024.

Indtil denne form for booking bliver muligt, kan man kontakte Martin for individuelle lektioner. Se under fanen “Kontakt”.

Med jævne mellemrum har proshoppen besøg af forskellige udstyrsproducenter, fx Wilson, Mizuno og Titleist. Her er det muligt for medlemmerne at bestille tid til en fitting af udstyr – altså jern og køller, der passer til den enkelte spiller.

Træningsområde og drivingrange

Klubbens træningsområde er delt i tre områder:

• Drivingrange
  • Puttinggreen
  • Indspilsområde

Du er meget velkommen til at træne så meget du vil – det gælder uanset hvilket medlemskab, du har. Greenfee-gæster kan naturligvis også benytte træningsfaciliteterne.

• Indspils-træningsområdet ligger mellem fairway på Stores Skjolds hul 18, klubhuset og vores bag-lade
  • Putting green ligger mellem klubhuset og 1. tee på Store Skjold banen
  • Drivingrange ligger lige ved indgangen til klubben – frie bolde er inkluderet både i medlemskab og greenfee

2016-04 RGK Boldopsamling 1På drivingrange kan du træne alle dine slag med jern, køller og driver. Det kan du på alle tidspunkter af året og hele ugen – bortset fra fire timer om mandagen i sommersæsonen.

• Lukket mandag kl. 6-10 i sommersæsonen, hvor greenkeeperne samler bolde og klipper græs

I sommersæsonen hver tirsdag – søndag kl. 8–10 samles bolde af frivillige (boldsamlerudvalget). I vintersæsonen samles bolde hver anden eller hver tredje dag kl. 8–10, hvis der ikke ligger sne eller er meget vådt. Vær derfor varsom med at slå ud i dette tidsrum for ikke at ramme boldsamleren.

De opsamlede bolde bliver kørt igennem en boldvaskermaskine, inden de igen lander i en stor kasse, hvor medlemmer og gæster kan tage boldene til nye udslag.

Roskilde Golf Klub har et udvalg, der tager sig af opsamling af bolde på drivingrange. De skiftes til at køre ud på drivingrange med opsamlingstraktoren. Herunder kan du se, hvem der er med i udvalget

Frank B. Gravesen

Michael Larsen

michael@krotoften.dk
40 11 42 28

Proshoppen arrangerer to gange om året, typisk i det tidlige forår og sene efterår, golfrejser sydpå.

Proshoppen åbner før påske – sandsynligvis mandag den 25. marts 2024.

Indtil da, kan du kontakte proshoppen på mail eller mobiltelefon. Se under “Kontakt”.

Du kan booke træningstider i Proshoppen.

• Tlf. nr. :  Brug Martins telefonnummer herunder, indtil proshoppen åbner igen med det gamle telefonnummer

Der vil være perioder, hvor Martin ikke tager telefonen, fx i de uger i februar og marts 2024, hvor han har træningsture i udlandet.

Martin Hansen
Protræner