Optimisterne

Hvis du har et handicap over 36, er kvinde og er fuldtidsmedlem, er du velkommen til at spille med Optimisterne.

Sådan spiller Optimisterne

Vi i Optimisterne mødes hver mandag, hvor der trækkes lod om, hvem der spiller sammen.

I sommerperioden fra 1. april til 30. september spiller Optimisterne primært på mandage i tidsrummet kl. 10.00 – 11.

Muligheden for at booke tid med fortrinsret udløber torsdag kl. 23.59.

• Starttid 10.00 til 10.15: Alle, der booker tid i GolfBox inden for dette tidsrum, møder senest kl. 9.45 og trækker lod om spillemakkere
  • Starttid 10.22 til 11.00: Alle, der booker tid i GolfBox inden for dette tidsrum, møder senest kl. 10 og trækker lod om spillemakkere

Det er vigtigt at møde til tiden og melde fra i GolfBox i så god tid som muligt, hvis du bliver forhindret i at deltage.

Efter runden skrives den samlede score på listerne i mapperne i klubhuset.

Du skal selv indberette din score i GolfBox efter hver spilledag.

Aktivitetsudvalget arrangerer match den sidste mandag i måneden, og lejlighedsvis spil på andre baner.

Vi spiller hele året, men uden reserverede tider fra 1. oktober til 31. marts.

Sæsonstart er mandag den 8. april 2024.

Her er planen for 2024

• 29. april: Stableford
  • 27. maj: Mexican scramble
  • 24. juni: Tre valgfri jern
  • 29. juli: Greensome
  • 2. september: Scotch twosome
  • 30. september: Svensk slagspil
  • 7. oktober: Sæsonafslutning med overraskelsesmatch

Der er fællesspisning på ovenstående matchdage.

Tilmeldte lørdag kl. 24.00 bliver automatisk tilmeldt fællesspisningen.

Øvrige mandage spiller vi 18 hullers stablefordmatch.

Husk at notere dine points i skemaerne. Du skal selv indberette din score i GolfBox.

Udematch

• 16. maj 2024: Greve Golfklub

Vi fastlægger nogle datoer, hvor vi kan mødes på andre baner, hvor SGO-kortet kan anvendes. Har du ikke et SGO-kort, kan du selvfølgelig også deltage.

Hvis du vil spille med på de fastlagte datoer, skal du selv tilmelde dig i GolfBox og møde på banen til den tid, du har bestilt. Vi foreslår start fra kl. 10 og frem afhængig af, om der er andre arrangementer på banen.

SGO-besøg i 2024:

• Søndag 7. april: Frederikssund
  • Onsdag 8. maj: Holbæk
  • Søndag 9. juni: Skovbo
  • Fredag 12. juli: Hedeland
  • Søndag 21. juli: Odsherred
  • Fredag 9. august: Sorø

Ret til ændringer forbeholdes.

Her kan du læse mere om SGO.

Det er naturligvis muligt at lave individuelle aftaler på andre dage og andre baner.

Her finder du billeder fra Optimisternes forskellige arrangementer. Du kan se billederne i stor størrelse, hvis du klikker på pilen oven over det første billede (til højre):

Den sidste mandag i måneden fra oktober til og med marts mødes vi i restaurant Birdie kl. 12.30, og spiser frokost sammen. Der er ikke tilmelding.

De, der har lyst, kan selvfølgelig spille en runde golf først.

Der vil også være mulighed for at spille Balut før eller efter frokosten.

Øvrige aktiviteter i 2024:

• Generalforsamling mandag den 18. marts
  • Hjertestarterkursus 15. april kl. 14 i golfklubben
  • Tur til Woodlands Country Club 26.-28. august

Flagspil er en slagspilsmatch, hvor hver spiller får udleveret et flag, som skal placeres der, hvor bolden ligger, når alle slag er brugt. Summen af banens par + spillerens antal tildelte slag udgør de slag, man må bruge. Hvis spilleren ikke har anvendt alle sine slag efter 18 huller, angives de resterende slag på scorekortet. Vinder er den spiller, der når længst.

Hvis man slutter sit spil på en green er det vigtigt, at man på flaget skriver hvor langt man ligger fra hullet. Derefter placeres flaget udenfor green.

Foursome (hulspil) spilles af to par. Hvert par spiller kun én bold. Parret vælger før start hvilken af holdets to spillere, der skal slå det første slag på de ulige huller (1., 3., 5. osv.) og hvem der skal slå det første slag på de lige huller (2., 4., 6. osv.). Efter, at det første slag på hullet er slået, skiftes holdets to spillere til at slå til bolden indtil den er i hul.

Hvis man glemmer at skifte spiller, tildeles et strafslag.

Holdets handicap er de to spilleres tildelte slag divideret med 2.

Pointudregning

Holdets slag sammentælles, og det udregnede handicap fratrækkes.

Har du lyst til at være med i Optimisterne, kan du tilmelde dig ved at kontakte formand Anne-Marie Kruse – se under kontakt.

Bemærk, at du skal være fuldtidsmedlem i Roskilde Golf Klub for at være med i Optimisterne.

Kontingentet til Optimisterne er 200 kr. pr. år.

De 200 kr. skal betales på MobilePay Box nr. 3960SD.

Skriv dit navn og dit DGU nummer.

Anne-Marie Kruse
Formand for Optimisterne
annemariekruse@hotmail.com
Jannie Brandt