Skjoldungen vinterbanen 9 huller

I Roskilde Golf Klub har vi en særlig 9-hullers vinterbane, som er bygget op på Skjoldungebanen, så den både er interessant at spille på i sig selv, men så den også sørger for at skåne den normale sommerbane mest muligt. Målet er, at få en bedre bane om sommeren, fordi den ikke bliver slidt så meget om vinteren.

Her på siden kan kan du læse mere om Store Skjold 18-huls vinterbanen. Vi har også en Skjoldungen 9-huls vinterbane.

Her på siden kan kan du læse mere om Skjoldungen 9-huls vinterbanen. Vi har også en Store Skjold 18-huls vinterbane.

Der er lavet to vinterbaner for at fordele sliddet fra de mange vinterspillere så meget som muligt over hele klubbens areal. Fuldtidsmedlemmer kan spille frit på begge baner, senior flexmedlemmer kan spille frit på Skjoldungevinterbanen på samme måde som i resten af sæsonen og betale halv greenfee, når de spiller på 18-huls banen.

Herunder kan du se kortet over Skjoldunge-vinterbanen samt en beskrivelse af hvert hul. Hulforløbet på Skjoldungevinterbanen er “mod uret”, mens sommerbanen er “med uret” rundt.

Beskrivelsen giver mest mening for klubbens egne medlemmer, der kender den normale bane ud og ind. Der vil være tydelige markeringer og afspærringer hele vejen rundt på banen, så det bliver nemt at se, hvor man skal hen fra hul til hul. Vi spiller på særlige vintergreens hele vejen rundt – dog med undtagelse af det sidste hul, hvor vi bruger greenen på indspilsområdet.

Se mere:

Beskrivelse af hullerne på vinterbanen:

• Hul 1: Teestedet er ved klubhuset lige ved siden af det normale teested til hul 1 – green ligger foran den normale green
  • Hul 2: Du skal gå over mod det normale hul 2 men fortsætte langs med træerne. Teestedet efter træerne til venstre for den normale green på hul 8. Du slår ned ad bakken til en tidligere green fra den gamle par 3 bane
  • Hul 3: Du går over den offentlige sti og slår op til en green, der ligger hvor baneområdet går mod venstre
  • Hul 4: Teestedet ligger på hjørnet tæt på green 3 og du slår over til en green på fairway på det normale hul 5 – her er der en bunker i spil i venstre side
  • Hul 5: Du spiller på fairway på det normale hul 5 – bare modsat vej, da greenen ligger foran de normale teesteder på hul 5
  • Hul 6: Du spiller langs indhegningen ind mod naboerne fairwayen på det normale hul 4
  • Hul 7: Her skal du på en gåtur ned ad bakken og tilbage over den offentlige sti. Til højre (se fra oven) for den normale green på hul er der et teested – og du skal nu slå kort over åen til en vintergreen på den anden side
  • Hul 8: Greenen er oppe på bakken før de normale teesteder på hul 2. Teestedet til dette hul er placeret nede ved åen ved siden af bunkeren
  • Hul 9: Det normale hul 9 – dog med udslag tæt på træerne og til en, der ligger før den normale green