Baneservice

2016-05 BaneserviceBaneservice består af en gruppe medlemmer, der så ofte som det er muligt kører rundt på banen og hjælper med guidning og besvarelse af spørgsmål. Nogle gange har vi også drikkevarer med i vognen. Det gælder specielt på varme dage.

Vi har flere opgaver:

• Rådgive om hvordan vi holder tempo på banen, bl.a. sikre, at der bliver lukket igennem ved langsomt spil og “hul” forude
  • Rådgive om opretning af nedslagsmærker – vi kan vise dig hvordan du gør, hvis du er i tvivl – spørg endelig
  • Sikre, at alle, der spiller på banen, har betalt – enten som medlemmer eller greenfeespillere. Vær opmærksom på, at alle – både medlemmer og gæster – skal have et udskrevet scorekort med navn, DGU-nummer og starttid. Det får du ved at bekræfte din tid på touchskærmen i klubhuset. Klubben har ikke længere bagmærker – så et udskrevet scorekort via printeren er adgangskortet til banen.

Vi vil gerne være mere service end kontrollanter, men det kan selvfølgelig ikke undgås, at vi nogle gange må pointere nogle regler. Med nye på banen hvert år vil der hele tiden være nogen, der skal have hjælp. Det vil vi gerne hjælpe med – i en god ånd.

Vi har dog autoritet på klubbens vegne til at træffe afgørelser og give påtaler eller i yderste konsekvens bortvise, men vi kommer forhåbentlig aldrig dertil.

Læs mere om etikette og retningslinjer.

Vi skiftes til at køre baneservice, efter hvornår de enkelte har bedst tid, henholdsvis på hverdage og weekender.