120 fik rundtur på den nye 9 huls bane – gentagelse i august

130 var tilmeldt og ca. 120 dukkede op, da greenkeeperne torsdag den 3. juni 2021 inviterede til rundvisning på den nye 9 huls bane, der lige nu er ved at blive etableret. Interessen var så stor, at mange ikke nåede at tilmelde sig, inden turen blev overtegnet, så nu er der vist ingen tvivl om, at der kommer en rundvisning igen til august.

Tre hold gik rundt på området med et kvarters mellemrum. Det tidsinterval viste sig at være lige småt nok i forbindelse med kø til servering af pølser på greenkeepergården, så den læring bliver taget med til næste gang, men ellers var der stor tilfredshed med rundvisningen, hvor greenkeeperne og entreprenøren, der står for arbejdet, kom med mange detaljer om, hvordan banen med teesteder og greens bliver opbygget.

De tre hoved-rundvisere var greenkeeperne Nick Bosholdt, Niklas Krog Fischer og Hans-Henrik Hagelund.

Oppe fra toppen af bakken er der en rigtig god udsigt mod 18-huls banen og klubhuset og helt ude i enden kan man også få et kig mod Svogerslev og Kattinge søerne. Udsigten bliver endnu mere imponerende, når man ser det fra en drone, og vi er så heldige, at barnebarnet til Ulrik Wesselhoff, klubbens vicevært, Simon, har udstyr og dronebevis til at klare sådan en opgave. Han har flere gange i foråret været i luften med sin drone, og filmene kan nu ses på en helt ny side, der er lavet om 9-huls banen.

Udover rundvisning på den nye bane fik de 120 deltagere også en fremvisning af greenkeepergården. Alle greenkeepere var til stede – og de fremviste blandt andet de mange maskiner, der skal til for at klare de mange forskellige opgaver på banen.

Herunder kan du se billeder fra rundvisningen 3. juni 2021.