Det er aldrig for sent at få hole in one

Har du taget dig selv i at tænke: “Jeg kommer aldrig til at opleve en hole in one”?

Så kan du godt tænke om igen, for se nu bare, hvad der skete for 91-årige Vagn Hjortsø Kristensen.

Han har ikke længere kræfterne til at gå fire timer og en fuld 18-hullers runde på Store Skjold, men han nyder turen rundt på Skjoldungen, gerne med sin søn Kurt eller andre golfvenner.

Sådan en tur havde han den 22. september 2022 og pludselig – efter næsten 30 år som golfspiller – var heldet med ham.

På det korte par 3 hul op ad bakken slog Vagn et fint slag, der havde retning mod flaget, men fra teestedet kan man ikke se andet end toppen af flaget, så Vagn og Kurt gik lidt rundt og ledte, inden de sammen gik hen mod hullet og fandt bolden i koppen.

“Det var en sjov og stor oplevelse,” fortæller Vagn, der aldrig før har lavet en hole in one – og heller aldrig har været rigtig tæt på.

Vagn startede med golf, da han gik på pension – og han nyder stadig spillet og han er glad for den nye bane.

“Golf giver god motion og frisk luft og så er Skjoldungen en dejlig bane som vi har fået takket være vores dygtige greenkeepere. Banen er godt nok lidt kuperet, men til gengæld er udsigten deroppe fra helt fantastisk,” siger Vagn, der ikke er den eneste golfspiller i Roskilde over 90 år.

Læs endnu mere: