Ny pris til handicapgolf i Roskilde

Det regner med priser ned over Roskilde Golf Klub – og det er både Rehab-golf og natur- og miljøudvalget, der tager for sig af retterne.

Tirsdag den 3. december uddelte Roskilde Kommunes handicapråd tre priser, og blandt modtagerne var Rehab-golf.

Prisen blev overrakt af byrådsmedlem Jaco Søegaard Nielsen, der i sin motivering fremhævede golfen som et alternativt genoptræningsprogram, hvor deltagerne får motion, frisk luft og socialt samvær.

Indstillingen var kommet fra de Rehab-spillere, der trofast deltager i spillet hver fredag i sommerhalvåret.

Formand for Rehab-udvalget, Hans Møllegaard, var glad for prisen og ønsker, at flere klubber i landet aktivt vil tilbyde Rebab-golf til både tidligere golfspillere og andre, der på grund af hjerneskade er blevet handicappet, men gerne vil bruge golfen som et supplement til anden form for genoptræning.

Med prisen fulgte 5.000 kr.

Tidligere på efteråret blev initiativtager til Rehab-golf, Hans Møllegaard, udnævnt til “Årets ildsjæl” af Golfavisen – og i 2018 fik Rehab-golf en idrætspris i forbindelse med Roskilde Kommunes “Frivillig fredag”, så der er sat positivt fokus på Roskilde Golf Klubs Rehab-golfere i flere sammenhænge.

På prismodtagerbilledet står Jacob Søegaard Nielsen, Roskilde Byråd, formand for Rehab’erne, Hans Møllegaard, og tre af de i alt 10 frivillige hjælpere, Hanne Holstein Henckel, Inge Margrethe Nissen og Hans Bomholt- Jacobsen.