Par 3 banen lukker 20. juni og 14 dage frem

Roskilde Golf Klubs par 3 bane holder lukket fra mandag den 20. juni til og med mandag den 4. juli 2022. Herefter åbner banen i en helt ny skikkelse i form af den nye Skjoldunge-bane.

Det er nødvendigt at lukke par 3 banen, fordi den nye bane skal gøres endelig klar til brug. Den skal klippes til, der skal fyldes sand i bunkers og nogle af de gamle greens og bunkers skal nedlægges. Det gælder ikke mindst på hul 9, hvor den gamle green ligger lige foran den nye.

Her vil der være et afspærret areal under reparation, når den nye bane åbner, for med kun 14 dage er det ikke muligt at få nyt græs til at vokse op og blive robust. Det samme kan blive tilfældet andre steder, men det er ikke sikkert, at alle gamle greens bliver fjernet nu – dem, der ikke ligger i vejen, bliver måske først nedlagt til efteråret.

Alle arrangementer på par 3 banen er derfor aflyst fra 20. juni og frem til og med 4. juli. 5. juli er der så åbningsarrangement og herefter bliver der åbnet for almindelig booking med 10 minutter mellem starttiderne.

Lukningen af banen kommer til at ramme de aktiviteter, der normalt foregår på par 3 banen. Det gælder Formiddagsgolferne, rehab-golferne og også forårets prøvemedlemmer og den prøvemedlemsmatch, der ellers skulle være afholdt. Den match er nu flyttet til lørdag den 6. august – og samtidig er prøveperioden for alle prøvemedlemmer forlænget til samme dato. Mens par 3 banen er lukket, kan prøvemedlemmer og alle andre benytte indspilsområdet, drivingrange og putinggreen – og så glæder vi os til åbningen af den nye bane.