Skjoldungen åbner 5. juli 2022 kl. 10 – kom og vær med

Så er der sat dato på åbningen af Roskilde Golf Klubs nye 9-huls bane, Skjoldungen. Det bliver tirsdag den 5. juli, hvor der bliver festivitas og åbningsceremoni om formiddagen og spil med efterfølgende let grillservering for alle spillere resten af dagen.

Programmet for dagen ser således ud:

• Kl. 9: Særligt inviterede gæster fra kommunen, Dansk Golf Union og andre interne og eksterne samarbejdspartnere, der har været involveret i projektet, møder op og får en rundvisning på banen
  • Kl. 10: Den officielle åbning, hvor alle medlemmer er velkomne – det kommer til at foregå ved hul 2
  • Kl. 10.25: Repræsentanter fra forskellige grupperinger i klubben spiller som de første på banen – det bliver sandsynligvis fire 4-bolde, som så får følgeskab af de fremmødte medlemmer. De udvalgte spillere bliver en blanding af unge og gamle, motionister og elitespillere
  • Kl. 11.20: Første almindelige udslag på hul 1 – formiddagsgolferne, der normalt spiller mandag og tirsdag formiddag, har de første ca. to timer. Resten af dagen kan alle øvrige medlemmer booke. Fleks- og par 3 medlemmer har fortrinsret til booking indtil fredag den 1. juli – herefter kan alle fuldtidsmedlemmer også booke

Hele dagen igennem er der servering af en grillpølse og en øl/vand fra terrassen ved klubhuset.

”Vi har glædet os til denne åbningsdag i flere år, så det er en stor glæde, at det nu er lykkedes. Forberedelserne har taget mange år, og er blevet forsinket i nogle omgange, men selve anlægsarbejdet er gået efter planen og det ser rigtig godt ud. Jeg glæder mig til, at vi alle sammen begynder at bruge banen,” fortæller formand Kim Møller Behrend.

Han håber, at banen bliver et kæmpe aktiv – ikke ”kun” for fleksmedlemmer, men for alle medlemskategorier.

”Vi vil gerne være en klub med to baner – ét anlæg, som gavner os alle sammen. Skjoldungen skal være en bane, som fleksmedlemmer og klubbens begyndere har stor fornøjelse at spille på, men også en bane, som kan bruges af alle andre. Den er konstrueret, så den tager kortere tid at spille, men med fantastiske teesteder, fairways og greens – og det vil sikkert appellere til de mange medlemmer, der enten ikke har så meget tid, eller vil bruge banen som et alternativ til Store Skjold,” siger Kim Møller Behrend.

Formanden håber, at mange har mulighed for at være med til åbningen.

”Åbningsceremonien kl. 10 er det naturligvis ikke alle, der kan være med til, men der bliver åbent for spil resten af dagen, hvor klubben er vært ved en grillpølse og lidt at drikke bagefter, så sørg endelig for at booke tid og kom ud og spille.”

Når Skjoldungen åbner, skal alle bestille tid via GolfBox og alle bekræfte deres tid i klubhuset eller på GolfBox app’en på spilledagen. Der vil blive mulighed for at udskrive scorekort til Skjoldungen – inklusive antal slag i forhold til ens handicap. Det betyder, at det bliver muligt at skrive sig op og ned i handicap ved spil på Skjoldungen.

Bemærk, at der søndag den 19. juni bliver holdt et møde for alle fleks- og par 3 medlemmer i klubhuset. Her bliver der også mulighed for at stille spørgsmål.