Sponsormatch med indlagt Emil-elite-bank

2022 udgaven af vores traditionsrige indbyrdes kamp om ”The Claret Jug” – og prestigen ikke at for glemme – blev afviklet fredag den 10. juni ved sponsorernes match.

Der var i år 21 deltagende hold, og det er det højeste deltagerantal vi haft – dejligt😊 – det er vi glade for.

Sponsorernes match er en holdmatch, hvor de tre bedste scorer efter stableford tæller i holdscoren pr hul, og der blev virkelig gået til den.

Vinderholdet bestod af to mand fra Eriksson Stilladser og to mand fra Gadstrup Malerforretning:

• Johnni Nielsen
  • Jesper Bomholt
  • Jacob Höyer Larsen
  • David Sørensen

I alt scorede de 134 point, hvilket svarer til 7,5 point pr hul. Rigtig godt.

Der var et vinsmagningsarrangement til vinderne, sponsoreret af Suenson Vinhandel i Ringstedgade. Derudover var der gavekort til Proshoppen.

På andenpladsen kom Leons Murerforretning med 129 point. Ud over Leon Sørensen bestod holdet af Lars Bang, Steen Almsgaard og Nicolai Karhof (Vores nye sponsorudvalgsformand😊). Der faldt også præmier af til dem i form af vin og bolde.

Nummer 3 blev sidste års nummer to, Alteq, som altid er med fremme. Ud over Henrik ”Alteq” Ahrens, så deltog Jan Birger Nielsen, Menno Maat og René Hungerbühler på holdet, som også blev belønnet med vin og bolde for præstationen.

Ud over ovenstående vindere var der lidt andre præmierede præstationer:

• 1 præmie efter HCP individuelt. Jacob Höyer Larsen
  • 2 præmie efter HCP individuelt. Peter Søbæk Christiansen
  • 3 præmie efter HCP individuelt. Steen Almsgaard
  • Længste drive, damer. Bodil Hviid
  • Længste drive herrer. Benjamin Mortensen
  • Tættest på pinden, hul 5. Ole Daugaard
  • Tættest på pinden, hul 13. Henrik Ahrens

De mange vindere skyldes ikke mindst præmiesponsoreringen fra Suenson. Bl. a. var der Birdie gin. Det hedder den rent faktisk😊.

Som et nyt indslag i årets match, så stillede to af vore elitespillere op og tilbød et lille væddemål til deltagerne.

På henholdsvis hul 7 og 17 tilbød de en indsats på kr. 50 kr. fem gange igen til den spiller, der kunne slå dem på hullet.

Formålet var selvfølgelig at skaffe lidt midler til træningslejr mv. og stort set alle tog udfordringen op.

Efter matchen kunne Mads Emil Boas og Oskar Emil Nielsen, også kaldet Emilerne, konstatere, at de tilsammen var blevet slået af 15 spillere!!!

Når man spiller hullet 21 gange, så vil der selvfølgelig være et par bogeys imellem, men desværre for Mads Emil, så var en af hans ganske få bogeys mod Alteq, som kvitterede med at slå Mads Emil – alle 4 mand.

Indslaget var populært, og vi finder på noget lignende fremover.

Der blev sluttet af med frokost, og under frokosten satte Jørgit Wesselhoff et billede på auktion, hvor overskuddet gik til ungdomsafdelingen. Desværre var dette lidt sent i det samlede arrangement, og en del deltagere var på vej hjem. Det har vi så lært lidt af med hensyn til timingen til en anden god gang.

Leon endte med at købe billedet.

Der skal lyde en tak til deltagerne her fra klubben, og vi ser allerede nu frem til Sponsorernes match i 2023 udgaven. Det bliver jo så klubbens 50 års jubilæumsår, og mon ikke vi finder på lidt ekstra i den anledning.

Anders Schnack, daglig leder

Herunder kan du se en række fotos fra dagen: