God økonomi åbner for flere forbedringer i Roskilde Golf Klub

Klubhuset er lukket, vi kan ikke mødes mere end fem og der er ingen sociale aktiviteter overhovedet. Corona har lukket meget ned, men alligevel kører forbedrings-aktiviteterne i Roskilde Golf Klub efter planen, og der kan være flere på vej.

Bestyrelsen har hele vinteren haft møder online. Der er blevet diskuteret og truffet her-og-nu-beslutninger samtidig med, at der har været overskud til at kigge på fremtiden.

Det betyder, at der udover en ny 9-hullers bane og nyt køkken i klubhuset måske også kan blive overskud til tre andre højt-prioriterede projekter:

1. Ombygning af klubhuset
  2. Et nyt træningsområde
  3. Dræning af drivingrange

”Klubbens økonomi er sund og god. Vi har styr på pengene, et stabilt, højt medlemstal og udsigt til endnu flere medlemsfordele, når den nye bane kommer. Vi skal selvfølgelig ikke sætte mere i gang, end vi kan rumme – og vi skal også være så robuste, at vi kan tåle, hvis der pludselig skulle komme en medlemsnedgang, men når det er sagt, så er lånevilkår og vores økonomi så gunstig i øjeblikket, at vi måske kan sætte flere forbedringer i gang og samtidig have sikkerhedsnettet i orden,” fortæller formand Kim Møller Behrend, der drømmer om, at klubben i 50 års jubilæumssæsonen i 2023 klipper snoren over på en udvidelse af klubhuset, åbner et nyt træningsområde og indvier en drænet drivingrange, hvor vi kan samle bolde hele året.

Men nu må vi se, hvad der kan lade sig gøre. Der er ikke truffet konkrete beslutninger om igangsætning af flere projekter, men den forberedende planlægning er startet. Bestyrelsen har netop godkendt en bevilling til byggeudvalget, der skal bruges til et forbedret skitseprojekt til en ombygning af klubhuset. Håbet er at komme endnu nærmere et konkret projekt, som der kan tages stilling til.

”Grundlæggende ønsker vi, at der kommer et ekstra lokale til restauranten, så der både kan holdes møder og arrangementer, samtidig med at der er plads til medlemmerne. Og så drømmer vi om en ny indgang og en tættere sammenhæng mellem sekretariat og proshop,” lyder det fra formanden.

Desuden er det et stort ønske at få forbedret klubbens træningsområde samt at få drænet drivingrange. Her er jorden så våd, at det i hele vinterhalvåret er umuligt at køre og samle bolde.

”Vi plejer jo at holde et informationsmøde i starten af året, hvor udvalg og bestyrelse fortæller om årets planer og hvor vi får input fra medlemmerne. På grund af corona har det ikke været muligt i år – og det er ærgerligt, for netop i år sker der så meget, som vi meget gerne ville informere om på et medlemsmøde. Forhåbentlig får vi snart mulighed for at samles igen,” siger Kim Møller Behrend.