Ombygning af køkkenet i klubhuset er i fuld gang

Klubhuset er lukket på grund af corona-pandemi, men der foregår alligevel stor aktivitet derinde. Det skyldes, at køkkenet er ved at blive ombygget. Her kan du læse forpagter Peter Lassens beretning om, hvordan ombygningen går:

“Med indtræden i det nye år stod der køkkenombygning i kalenderen, både for januar og februar. Og det må siges, at nu er der ingen vej tilbage.

De udtjente maskiner er afhændet, installationer er afbrudt og der er brudt vægge ned. Der er officielt ikke mere køkken tilbage. På billederne kan man se den sørgelige forfatning, som rammerne er endt ud i.

Men jeg er nu ikke fortvivlet, jeg kender jo planerne og så er murerne i skrivende stund allerede ved at bygge de nye mure. Der kommer til at være nogle mere regulære rum og arbejdsrytmen får meget bedre vilkår.

Der bliver også lavet en ny bagindgang til køkkenet, så bygningens bagdør ikke er det første man ser, når man kommer ned fra parkeringspladsen. Vi får altså ændret det, som vittige tunger omtaler som en model af en fornærmet kat…

Med alt der (foreløbig) går som planlagt, ser vi frem til at kunne flytte ind d. 1. marts og forhåbentligt kunne åbne køkkenet en uges tid senere. Det kræver selvfølgelig, at de nugældende restriktioner er afviklet, men mon ikke vi kan tillade os en anelse optimisme?

Jeg har sammen med mine medarbejdere forberedt menukort til forår/sommer, samt opdateret vores selskabskort og ikke mindst forberedt en del forskellige arrangementer. Sidstnævnte bliver dog først meldt ud, når vi kender noget mere endeligt omkring restriktioner – i hvert fald skal vi have hævet forsamlingsforbuddet.

Vi ser i hvert fald frem til et snarligt gensyn med jer alle.”

Peter Lassen

Restaurant Birdie