Herredag gør klar til sæsonen og forenkler tilmelding

Herredagen er den største klub i klubben i Roskilde Golf Klub og har du lyst til at spille med alle de onsdage, du kan i løbet af sommersæsonen, så er det her, du skal læse, hvordan det kommer til at foregå i 2021.

Det er nemlig sådan, at Herredagen i år forenkler tilmelding – men der er også flere andre nyheder.

I 2020 var det sådan, at Herredagens medlemmer hver uge BÅDE skulle tilmelde sig Herredagens turnering den pågældende onsdag OG skulle bestille en spilletid.

I år er det alene nødvendigt at bestille en spilletid i GolfBox. Alle Herredagens medlemmer bliver principielt tilmeldt alle spilledage, men det betyder dog ikke, at der så er krav om at komme hver gang.

Det er dog vigtigt, at alle spillere melder sig for at spille med. Det gør du ved at indbetale 200 kr. på Herredagens konto, 9304 6500768299.

VIGTIGT. Skriv medlemsnummer og derefter den tee, du vil spille fra. Valg af tee gælder hele sæsonen. Skriv først medlemsnummer XXXX og derefter 58 eller 50.

Herredagen planlægger at starte 14. april, så tilmeldinger skal meget gerne være foretaget i februar eller marts.

I 2021 bliver antallet af rækker udvidet med en, så der nu er fire rækker. Og i år bliver man i den række, man er startet på – altså ikke noget med at rykke frem og tilbage mellem to grupper, hvis ens handicap ændrer sig undervejs.

Rækkerne bliver som udgangspunkt inddelt efter disse handicaps:

• Eliterækken: hcp. +8-11,9
  • A-rækken: hcp. 12,0-17,9
  • B-rækken: hcp. 18,0-22,9
  • C-rækken: hcp 23,0-36,0

Der kan dog ske mindre reguleringer i inddelingen af rækker, når Herredagen kender det endelige deltagerantal.

Der er også andre nyheder i 2021:

• Eclectic – konkurrencen om bedste score på alle huller – er i år lavet sådan, at det er det reelle antal slag på hvert hul, der gælder. I 2020 havde Herredagen et system med nettoscores, men i 2021 bliver det sådan, at har du spillet et hul på fem slag, så bliver du noteret for det på hullet, indtil du evt. senere på sæsonen scorer en 4’er eller bedre. Når sæsonen er slut tæller man så alle dine bedste resultater på hvert eneste hul sammen for at vinde vinderne i hver række
  • Fortrinsret-tider – der er lavet nogle få ændringer om ved midddagstid og om eftermiddagen, så Herredagen har fortrinsret til tiderne kl. 12.30-13.00 og 14.00-17.15. Tiderne om morgen er de samme som sidste år. Herredagens spillere har fortrinsret til disse tider indtil 96 timer før – efter dette tidspunkt kan øvrige medlemmer booke sig ind på de ledige tider

Din score om onsdagen skal tastes ind samme dag. Det kan du gøre på den lille computer (laptop), der er sat op i restauranten. Senest tirsdag aften får du automatisk din 7-cifrede talkode på mail og SMS, og den kode skal du bruge, når du registrerer din score på spilledagen. HUSK angiv turneringsform (stableford eller svensk slagspil).

Efter matchen skal scorekort også underskrives af spiller og markør og scorekortet lægges samme dag i Herredagens postkasse i klubhuset.

Her kan du læse mere om Herredagen – der er også information til nye, der ikke har været med før. Herredagen er åben for alle mandlige fuldtidsmedlemmer med et handicap på 36 eller mindre.

På Herredagens side kan du også se matchkalenderen og holde øje med, hvilke dage I spiller almindeligt stableford og hvilke dage, der er svensk slagspil.

Under Herredagen er der en underklub, Morgenherrerne. Alle morgenherrer skal også huske at tilmelde sig til Herredagen ved at betale de 200 kr. på ovenstående kontonummer. På Herredagens side kan du også læse mere om Morgenherrerne.