Genåbning af Restaurant Birdie efter Corona-lukning

Endelig kommer vi til genåbningsdagen Den 18. maj 2020 er en længe ventet dato både for teamet på Birdie men vist også for klubbens medlemmer og det øvrige godtfolk fra Roskilde og omegn.

Jeg vil lige indlede med at sige en kæmpe tak til alle jer, der har støttet op om os de sidste par måneder. Det har betydet rigtig meget og især bliver jeg jo glad for at mærke, at der er så mange der ønsker os det bedste.

Åbningen bliver med en række restriktioner, som vi i fællesskab skal sikre os bliver overholdt. Selv om vi åbner, skal vi alle selvfølgelig være trygge ved at færdes på de fælles områder.

Rent praktisk må der max. være én gæst pr. to m2. Da restauranten er 150 m2, må der derfor være 75 personer i restauranten samtidig. Der vil dog kun være opsat pladser til de ca. 50 personer, der er i en normal opsætning.

Kravet om max. 10 personer i en forsamling er stadig gældende og derfor må der kun sidde max 10 personer samlet ved et bord, men det er altså ok, at der totalt er flere i restauranten.

Afstanden mellem de enkelte borde/selskaber/forsamlinger skal være minimum en meter, men inden for det enkelte selskab er der ikke afstandskrav.

Der gælder samme regler på terrasserne.

Vores åbningstider bliver ikke påvirket af restriktionerne og vil derfor være:

• Mandag til fredag: Åbent kl. 10, køkken lukker kl. 21, baren kl. 22
  • Weekend og helligdage: Åbent kl. 10, køkken lukker kl. 17, baren kl. 18

Jeg er helt sikker på, at vi i den kommende hverdag fortsat klarer det med almindelig sund fornuft og skulle der opstå tvivl, skal vi nok komme med gode råd og tilråb 😊.

Der bliver opsat en plexiglasskærm ved kassen og der bliver også lavet afstandsmarkeringer til kø. I baren, samt på hvert bord, vil der stå en håndsprit med pumpedossering.

I skrivende stund, bliver der arbejdet hårdt på at gøre klar til menukortet, men det kan ske, at enkelte retter først er klar i løbet af ugen.

Kiosk på hul 12 kan blive permanent med frivillige kræfter

Med åbningen af restauranten, lukker vi samtidig ned for kiosken ved hul 12.

Imidlertid har den været ganske populær og mange har udtrykt ønske om at holde den åben i et eller andet omfang, når det bliver ”normale” tider.

Vi har derfor lavet et set-up, hvor det kan lade sig gøre at have åbent ved hjælp af frivillige kræfter. Og her har vi brug for DIG!

Der er lige nu et par stykker der har meldt sig under fanerne, men der er behov for lidt flere for at det kan fungere.

I praksis vil det fungere således, at et korps af frivillige serverer færdige produkter fra restauranten i kiosken. Al produktion bliver altså lavet i køkkenet og vi står også for den begrænsede oplæring der er nødvendig. Det er altså ikke nødvendigt med nogen form for uddannelse, hygiejnebevis eller erfaring, bare du har lyst til at have en god dialog med dem der er ude og spille golf eller i øvrigt kommer forbi.

Jeg donerer en andel af salget til et formål, som er besluttet af de frivillige.

Kontakt mig for at høre nærmere, hvis du er interesseret i at være med på holdet – du forpligter dig ikke til mere end du selv har lyst til. Du skal dog være indstillet på at blive et kendt ansigt.

Vel mødt til noget, der næsten er normale tider – vi glæder os meget til at se jer alle sammen.

Peter Lassen

Restaurant Birdie