Optimister med hjerter til alvor og hygge

Optimisterne, klubben i klubben for damer med et golfhandicap over 36, har aktiviteter hele året. De seneste har haft udgangspunkt i hjerter – med alvor og hygge.

Det hyggelige handler om Optimisternes juleafslutning, hvor der blev klippet og klistret til den store guldmedalje. På billederne kan du se, hvor skrappe Optimisterne er til at flette.

Det alvorlige handler om et hjertestarterkursus, som Optimisterne havde arrangeret i november.

Her har formand Lisbeth Møller skrevet følgende:

“Onsdag d. 20 november mødtes 20 Optimister til hjerte/lunge 1. hjælp og hjertestarter kursus.

Det blev en spændende og lærerig aften med en meget professionel instruktør.

Alle fik prøvet undersøgelse, om der var vejrtrækning, brug for hjertemassage og brug af hjertestarter.

Vi håber aldrig vi får brug for det, men vi er heller ikke bange for at træde til, hvis situationen opstår.

Vi lærte hvor vigtigt øjeblikkelig hjælp er, hvor hårdt der er at give hjertemassage og vi fik mange gåde råd.

Der blev efterlyst en procedure for tilkaldelse af hjælp i golfklubben. Hvad gør man hvis der er brug for hjælp på eks. hul 15? Bør man ringe til 112, som måske ikke lige kan finde hul 15? Skal man ringe til restaurant/reception, som derefter ringer 112 og sender en person ud med hjertestarteren og guider redningsfolkene til rette sted, når de ankommer?

Den diskussion opfordrer vi til bliver taget i golfklubben således at alle kender proceduren.

Lisbeth Møller

Optimisterne”

Svaret på ovenstående kan findes i Roskilde Golf Klubs ulykke- og kriseberedskab. Her står, at man først og fremmest kan ringe 112 og derefter ringe til daglig leder, formand eller næstformand i nævnte rækkefølge.

Her finder du siden med Roskilde Golf Klubs ulykke- og kriseberedskab.

Her finder du siden med information om Optimisterne.

Her kan du se billeder fra Optimisternes juleafslutning og hjertestarterkursus: