Mads skal spille for Danmark ved EM i Tyskland

16-årige Mads Viemose Larsen, dobbelt klubmester fra Roskilde, kan godt begynde at pakke kufferten. Han er nemlig ikke længere “bare” med i landsholdstruppen, men decideret udtaget til Danmarks hold, der 5.-7. juli skal dyste om Europamesterskabet for drengehold på banen GC St. Leon Rot i Tyskland.

Det er både stort – og flot – at Roskilde på den måde bliver repræsenteret i landsholdsgolf.

Der er fire danske hold, der skal afsted:

• Drenge
  • Piger
  • Herrer
  • Damer

De spiller fire forskellige steder i Europa de samme dage – udover drengene i Tyskland er det pigerne i Island, herrerne i England og damerne i Wales.

Her er den fulde trup på drengeholdet:

• Adam Søndergaard Pedersen, Ikast Golf Club
  • Bertil Johan Lykkeberg, Dragør Golfklub
  • Emil Elkjær Petersen, Odder Golf Klub
  • Mads Larsen, Roskilde Golfklub
  • Magnus Becker Frederiksen, Københavns Golf Klub
  • Malte Plauborg Skaaning, Holstebro Golfklub
  • Træner: Martin Raal Kold
  • Kaptajn: Esben Sonne Engsted

På Golf.dk kan du se trupperne til de tre øvrige hold.

Mads fylder i øvrigt 17 år 4. juli, så vi håber, at han får et godt resultat med hjem til Danmark i fødselsdagsgave.

På billedet står Mads sammen med Claus Hede Barrett fra bestyrelsen, da han fik overrakt præmien som vinder af klubmesterskabet i hulspil i september 2021.