Regn og sne lukker begge vinterbaner til og med fre 5. jan

Så gik den ikke længere. Der er nu kommet så meget nedbør i form af sne og regn, at Roskilde Golf Klubs to vinterbaner er lukkede. De åbner igen lørdag den 6. januar 2024.

“Der bliver lovet frost senere på ugen, og så vil det være muligt at spille igen. Lige nu er det så vådt og mudret, at området bliver mere ødelagt, hvis der bliver spillet golf, men så snart frosten kommer, bliver der ikke trampet så meget op og så åbner vi igen,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

Han forudser, at det kan blive nødvendigt at lukke igen en gang i næste uge, hvor meteorologerne varsler stigende temperaturer, men i første omgang bliver banerne åbne weekenden over. Mandag den 8. januar bliver der så kigget på situationen igen.

Alle bestilte tider i GolfBox fra onsdag den 3. januar til og med fredag den 5. januar er blevet slettet.

Klubhuset inklusive restauranten er stadig åbent, så der er muligt at komme ud i klubben og hygge.

Billedet er fra det normale hul 7 på sommerbanen, hvor bunkeren foran er helt fyldt med vand.