Hansen Golf er landet – Martin og Ditte i proshoppen

Nu er Roskilde Golf Klubs nye protræner startet, men der kommer til at gå nogle måneder, inden proshoppen er fyldt med varer.

Martin Hansen og hustruen Ditte, der skal stå fast i proshoppen, blev modtaget af formand Flemming B. Nielsen, de ansatte i sekretariatet plus chefgreenkeeper Nick Bosholdt og 1. greenkeeperassisten Morten Andersen ved deres første arbejdsdag.

Nu kommer en periode, hvor de skal i gang med at se på indretning af proshoppen, men der kommer til at gå nogle måneder, inden der officielt bliver åbnet.

”Vi har bestilt varer, men de første kommer først i midten af februar og over de næste måneder har vi også flere træningsture i udlandet, dels ture med Næstved-medlemmer, hvor vi kommer fra, men også en enkelt udsolgt tur med Roskilde-medlemmer. Disse ture ligger i uge 5, 6, 9 og 11. Det betyder, at vi kommer til at åbne i shoppen lige før påske – den præcise dato kommer senere,” fortæller Martin og Ditte.

Lige nu er der kun de bare vægge og tomme hylder i shoppen, men der kommer til at være et pænt udvalg af tøj, sko, udstyr, bolde, handsker og andet tilbehør.

”Vores foretrukne tøjmærker bliver Footjoy og Daily, skoene kommer fra Footjoy og New Balance og jern og køller bliver Titleist, Wilson, Srixon, Cleveland og XXIO. Vi er selvfølgelig spændt på, hvor stort vores udvalg skal være. I første omgang starter vi lidt konservativt ud og holder så øje med efterspørgslen, så vi kan udvide, hvis det bliver nødvendigt,” siger ægteparret Hansen.

De kommer til at hedde ”Hansen Golf” – og Martin er klar til at give den en ordentlig skalle både med klubundervisning, holdtræning og individuel træning.

”Lige nu er vi ved at få datoer på plads i forhold begynder-, junior- og elitetræning – og herefter begynder vi at lave planen for holdtræning. Vi kommer til at tilbyde flere forskellige former for holdtræning, dels træning på faste ugedage over en periode på fx 10 gange, dels enkeltdage med tematræning på to timer, fx putning, bunkerslag og lignende. Disse holdtræninger bliver placeret både på formiddage og som noget fyraftens-træning. Derudover vil det være muligt at booke individuelle træningslektioner,” siger Martin, der fortæller, at bookingen af tider kommer til at foregå via det særlige protræner-modul i GolfBox.

”Det betyder, at man direkte i GolfBox også kan booke sine træningslektioner. Så snart vi har overblik over årets aktiviteter, lægger vi ledige tider til booking ind i GolfBox. Indtil da klarer vi tingene over telefonen. Jeg vil arrangere nogle faste dage, hvor jeg vil være i klubben og tilbyde træning. I starten bliver det ikke hver dag. Jeg laver snart en plan, som også bliver offentliggjort her på hjemmesiden, og så kan man komme i gang med at booke,” fortæller Martin.

Priserne for træning bliver 250 kr. for 20 minutter, 1100 kr. for fem lektioner og 2000 kr. for et klippekort med 10 lektioner.

Hansen Golf kan kontaktes via mailadressen og indtil videre er det Martins mobilnummer, der er kontaktnummeret til shoppen. Telefonnummeret er 28 92 79 68. Når der bliver åbnet fast, får proshoppen sit gamle nummer tilbage (tlf. 46 32 61 00).

Billedet af Martin og Ditte er fra det tomme proshop-lokale. De glæder sig til, at der kommer varer op at hænge – men åbningen af shoppen sker sandsynligvis først lige før påske.