Nyt logo skal bringe klubben ind i de næste 50 år

Roskilde Golf Klub skifter nu logo efter et år med et særligt 50-års fødselsdagslogo.

I stedet for ”bare” at gå tilbage til det gamle logo, der har været brugt i de første 50 år, har bestyrelsen besluttet at gå med en lille modernisering af logoet, der bevarer noget historisk men samtidig er lidt mere moderne:

”Vi har været glade for det specielle logo, der blev lavet i forbindelse med vores 50-års jubilæum og som vi har brugt i en hel masse sammenhænge i løbet af jubilæumsåret. I stedet for at gå tilbage til klubbens gamle logo, synes vi, det var en passende anledning til at modernisere logoet i samme stil som jubilæumslogoet – dog sådan, at vi stadig beholder vores historiske identitet via golfbolden og de omvendte tees, der samtidig ligner spirene på domkirken.” fortæller formand Flemming B. Nielsen fra bestyrelsen.

Det nye logo bliver gradvist taget i brug efterhånden som flag, skilte og andre ting skal fornys. Dog vil der stadig være steder, hvor vores historiske logo fremgår – fx ved stenen ved indgangen til klubhusområdet og ved rækværket, der er sat for enden af klubhuset ud mod 1. tee på Skjoldungebanen.

Herunder kan du se forskellige versioner af det nye logo, der gælder her fra 2024:

Her kan du se det gamle logo og jubilæumslogoet: