Udsolgt til udlandstur – og over 100 til jubilæumsfest

Så blev grænsen nået. Jubilæumsudlandsturen i november 2023 er udsolgt med 100 deltagere, der har golfbag med. På flyet er der stadig flere pladser, men på grund af den samlede vægt, altså uden golfbag. Der er også enkelte, der har en makker med, der ikke spiller golf, så det kan sagtens lade sig gøre.

“Tak for den store opbakning. Vi fik udsolgt i løbet af en måned, selv om der er et år til turen – og jeg kan se, at gruppen af spillere er bredt sammensat i medlemsskaren – med både rutinerede og mere nye. Det skal nok blive en fantastisk tur,” fortæller Henrik Overgaard Pedersen fra sekretariatet, der har taget initiativet til turen.

“Protræner Lasse Frølich og daglig leder, Jesper Wedersøe, er med på turen som RGK-guider og vores lille guide-gruppe vil i det nye år holde et møde for at snakke om aktiviteter og spilletider. Det bliver sandsynligvis sådan, at vi laver dage, hvor vi blander spillerne, så flest mulige lærer hinanden at kende – og så bliver der også mulighed for at spille med nogen, man kender i forvejen. Deltagerne skal ikke gøre noget i forhold til tee-tider. Det klarer guidegruppen i samarbejde med Dansk Folkeferie. Måske bliver der et samlet arrangement i klubben for alle deltagere inden afrejsen til Porto Santo – det bliver afklaret i forbindelse med sæsonplanlægningen.

Der er også god gang i tilmelding til jubilæumsfest. Her har vi passeret de 100 tilmeldinger – man kan godt se, at golfvenner i alle mulige afskygninger er i gang med at aftale gruppenavne, så de kan sidde sammen.

“Det er dog vigtigt for mig at sige, at man sagtens kan tilmelde sig alene eller som par uden på forhånd at have aftalt at sidde sammen med bestemte andre personer. Det bliver jo en festaften, hvor alle kommer fra Roskilde Golf Klub og har lyst til at hygge sig, og jeg ved, at festudvalget vil blive rigtig glade, hvis der også her kommer en bred repræsentation fra hele klubben,” siger Henrik Overgaard Pedersen.

“Man kan som nævnt skrive et gruppenavn på i forbindelse med tilmeldingen (frivilligt), men hvis man ER gået i vinterhi og ikke har nået at aftale noget med nogen, som kan kun kender fra golfbanen, så kan det jo være en udfordring. Vil du i kontakt med nogen, som du kun kender navnet på, for at aftale gruppebord, så tag gerne kontakt til mig eller sekretariatet, så vi kan hjælpe jer. Specielt for nye flexmedlemmer kan det være en udfordring at kende nok til at aftale dette, men vi vil rigtig gerne have jer med, så skriv fx “Flex” eller “Prøvemedlem 2022″ i gruppenavnet, så andre kan se, hvor du hører til. Det kan forhåbentlig gøre, at flere får lyst til at tilmelde sig.”

Festen finder sted lørdag den 15. april 2023 i Roskilde Kongrescenter. Festudvalget er i gang med at kigge på underholdningen – men det ligger allerede nu klart, at bandet 5alive kommer og spiller op til dans. De kan både spille gamle og nye ørehængere – og formålet er selvfølgelig at få fyldt dansegulvet op.

Læs mere på jubilæumssiden, hvor der udover en beskrivelse af bandets repertoire også er aftenens menu + link til tilmelding

På jubilæumssiden er der også en opdateret liste over antal tilmeldte. Den liste bliver opdateret en gang om ugen – fortrinsvis om torsdagen. Pr. 1. december er der 102 tilmeldte. Det er også på jubilæumssiden, du kan se oplysninger om andre arrangementer i jubilæumsåret.