Mesterskaber i weekenden 27.-28. august 2022

Har du lyst til at mærke nerven i at være med til at spille om klubmesterskabet – eller vil du bare prøve dig selv af i selskab med andre, der vil det samme?

Så har du mulighed for at deltage i klub- og aldersmesterskaberne 2022. Det foregår lørdag og søndag den 27. og 28. august. Det er slagspil, så alle slag tæller. Det er altså ikke noget med stablefordpoint og stregede huller. Bolden skal i hul hver gang – og det er måske her, det med det nervepirrende kommer ind.

Men frygt ikke – det er sjovt at prøve sig selv af, så kom og være med. Mesterskaberne bliver afviklet på to måder:

1. Det rigtige klubmesterskab for damer og herrer
  2. Aldersmesterskaberne for juniorer, ”mid-age”, ”senior” og ”veteran”

”Du kan kun deltage i én række, så ved tilmelding skal du tage stilling til, om du vil deltage i kampen om klubmesterskabet eller om du vil være med i den række, der svarer til din alder. Juniorer deltager dog automatisk i herre-/damerækken samtidig med juniorrækken. Det skyldes, at juniorerne også spiller tre runder á 18 huller, i alt 54 huller, mens aldersrækkerne bliver afviklet over 36 huller, altså to runder fordelt på de to spilledage,” fortæller Claus Hede Barrett fra bestyrelsen og matchudvalget.

Han og matchudvalget håber, at mange har lyst til at være med.

Det er gratis at være med – og der er i princippet ikke noget handicapgrænse, men det er altså slagspil og ikke stableford med point.

”Turneringen bliver afviklet på samme måde som sidste år – og vi har også beholdt reglerne for, hvilke spillere, der via slagspilsmesterskabet kvalificerer sig til hulspilsmesterskaberne lørdag og søndag den 17. og 18. december. Disse regler kan man se under turneringen i GolfBox,” siger Claus og tilføjer:

”Sidste år kom flere spillere med bemærkninger om turneringsformen og vi opfordrede alle til at henvende sig med forslag til ændringer. Der er ikke kommet nogen, så derfor har vi beholdt samme proportioner som sidste år, fordi vi synes, at det overordnet gik rigtig godt,” siger Claus Hede Barrett.

Aldersgrænserne for aldersrækkerne er følgende:

• Junior: 0-18 år
  • Mid-age: 19-44 år
  • Senior: 45-59 år
  • Veteran: 60+

Tilmelding er allerede åben i GolfBox – og der er tilmeldingsfrist onsdag den 24. august kl. 23.59.

Læs referaterne fra klubmesterskaberne i 2021: