Anders stopper – jobopslag for ny daglig leder

Roskilde Golf Klub skal have ny daglig leder. Vores nuværende mand på posten, Anders Schnack, har besluttet at gå på pension og derfor er bestyrelsen gået i gang med at kigge efter en afløser. Det må meget gerne være en ”Anders version 2.0”.

Anders har været ansat i klubben siden maj 2016 – og har igennem årene både været manden, der har været tovholder på at få store projekter i mål samtidig med, at der er blevet sat struktur på klubben og ikke mindst de frivilliges store indsats.

Det er en opgave, som bestyrelsen med formand Kim Møller Behrend gerne ser fortsætte:

”Vi er kede af, at Anders stopper, men har selvfølgelig også forståelse for, at han har valgt at gå på pension. Anders har stor betydning for den udvikling, vi har været igennem de sidste seks år – både som en vigtig tovholder for de projekter, vi hele tiden har i gang, men også fordi han har formået at give plads til de mange klubmedlemmer, der frivilligt bidrager og som synes, at det er sjovt at være med til. Det har Anders en stor andel i.”

”Derfor går opgaven ud på at finde en profil, der på samme måde som Anders kan være med til at udvikle vores klub og anlæg, være den leder, der gør, at Roskilde Golf Klub også er en god arbejdsplads for vores ansatte, og som samtidig kan støtte op om vores særlige RoGK-DNA. Vi er i høj grad en klub for medlemmer og drevet af medlemmer – støttet af gode medarbejdere. Det er derfor vigtigt, at en ny leder forstår, hvordan en frivillig-organisation fungerer,” siger Kim Møller Behrend.

Anders selv lægger ikke skjul på, at han har været glad for at være i Roskilde Golf Klub og at det er sygdom, der gør, at han stopper nu.

”Jeg ville egentlig gerne have fortsat i hvert fald jubilæumsåret 2023 med, men sådan noget er man desværre ikke altid herre over. Jeg har haft seks fantastiske år i Roskilde Golf Klub, hvor jeg har lært en masse mennesker at kende og på den måde blevet en del af lokalsamfundet. Det havde jeg nok brug for efter i mange år at have været direktør og rejst rigtig meget. I stedet fik jeg denne stilling i golfklubben, som jeg har været glad for,” siger Anders og fortsætter:

”Her har vi også skabt mange ting – bare tænk på overdækning af drivingrange, ny bane, nyt køkken i klubhuset, ny lokalplan, huskøb – og så den kommende ombygning af klubhuset. Vi er en klub, der altid har mange gode projekter og jeg har kun godt at sige om samarbejdet med bestyrelse, øvrige ansatte og de mange frivillige.”

Anders har aftalt, at han stopper omkring årsskiftet, når ansættelsen af en ny leder er faldet på plads, men han forlader ikke Roskilde Golf Klub som spiller. Du vil derfor fortsat kunne se ham slå ud som deltager på Herredagen og ved andre arrangementer.

Der er udarbejdet et jobopslag, som nu bliver delt via jobportaler, sociale medier og via Roskilde Avis. Læs det gerne igennem og giv et praj, hvis der er nogen i din venne- og bekendtskabskreds, der passer til profilen og som kunne tænke sig at søge stillingen.

Her kan du se jobopslaget – der er ansøgningsfrist søndag den 18. september.

Herunder kan du se nogle billeder med Anders fra de forgangne år – på billedet øverst står Anders sammen med kollegaen i sekretariatet, Tina Donstrup: