Niklas med flot sejr i Odense efter omspil

Med fem slag ned til de nærmeste forfølgere var der to spillere, der var klart bedst, da de bedste danske amatører spillede Ping Masters i Odense Golfklub i weekenden den 23. og 24. april 2022.

Nicklas Smith Mølholm fra Roskilde Golf Klub endte med at vinde – men det var meget nervepirrende undervejs, da han og rivalen Emil Elkjær Petersen fra Odder skiftedes til at føre undervejs i finalerunden. Niklas nåede både at føre med to og være bagud med to – endda helt til 18. hul, hvor Emil så fik lavet en dobbelt boggie (6), mens Nicklas fik par. Dermed endte det med omspil, som Nicklas så vandt.

Her kan du se siden med resultaterne for dagen. Klik på Nicklas og Emil og se så selv, hvordan stillingen ændrede sig mange gange undervejs.

Dagen blev fuldendt med Roskilde-briller, da Mads Viemose Larsen blev nr. 3. Nicklas og Emil sluttede med 216 slag for de tre runder, mens Mads sluttede med 221.

Her kan du se nyheden på Golf.dk.

Billedet er Nicklas – dog ikke fra Odense – men fra sidste år.

Læs mere fra 2021: