Slut med coronapas og mundbind i klubhuset

Fra den 1. februar 2022 er det ikke længere et krav at vise coronapas og bære mundbind, når vi skal ind i klubhuset. Stort set alle corona-restriktioner i Danmark er blevet ophævet. Der er nogle få tilbage primært omkring sygehus og plejehjem samt ved ind- og udrejse af landet, men i golfregi er det slut.

Når vi kigger tilbage har det generelt set været en hård og lang periode, men set med golføjne har vi dog kunnet spille i langt det meste af corona-tiden og golfspillere har dermed været privilegerede. Det kan man også se på antallet af spillede runder – i Danmark generelt og også her i Roskilde.

Vi ser frem til en god sæson 2022 – hold øje med hjemmesiden for aktiviteter og ikke mindst længere fremme i foråret, hvor der kommer nærmere besked om den nye 9-hullers baneåbning. Der bliver ikke truffet beslutning om konkrete datoer før langt tættere på. Greenkeeperne holder nøje øje med, hvordan jordforhold arter sig og hvordan græsset gror – både på fairway, teesteder og greens.