Plastic i junglen i Køge – kommer snart til Roskilde

Søndag den 27.juni deltog Roskildes mikroafdeling samt et par nyere juniorer i Jungeltræf og Super 6 i Køge Golf Klub. Roskildes ungdomsafdeling stod for 40 procent af deltagerne ved JungleTræf og 30 procent af Super6 deltagerne. Stor tak til jer alle for engagementet og for at vise, at vi i Roskilde har en god ungdomsafdeling.

Super6 deltagerne spillede syv huller greensome på Nordbanen, hvor juniorerne var på hold med en junior fra en anden klub. Det var lidt overvældende for Roskildes nyeste juniorer at spille en så stor bane, men de hyggede sig og fik oplevet, hvordan det er at være til en golfturnering. Tillykke til Victor som fik del i tredjepladsen og Emma og Sigrid for at være med.

Ikke mindre end otte mikroer deltog i Jungletræf, et nyt DGU koncept for de mindste golfspillere, hvor der spilles med snagjern (en slags plastikjern) og tennisbolde. Alle kom fint igennem de ni huller der var lavet i dagens anledning. Selv Ulrik med skadet skulder kom fint igennem banen ved brug af kun en arm. Efter endt spil var der saftevand og muffins til alle deltagere. Junglegolferne modtog endda flotte guldmedaljer for deltagelsen.

Tillykke med guldmedaljerne til Asger, Alexander, Peter, Laurits, Ulrik, Milton, Isabella og Felix.

Næste Jungletræf og Super6 afholdes hos os i Roskilde Golf Klub den 15. august kl. 10-12. Vi håber at se så mange som muligt.

Anne Sofie Siebuhr

Ungdomsudvalget

Herunder kan du se nogle billeder fra jungletræf i Køge.