Billeboer, sådan bliver de lavet – se instruktionsvideo fra Roskilde

I et halvt år har Marie Bøge haft et praktikophold i Dansk Golf Union og i Roskilde Golf Klub med fokus på biodiversitet. Nu har Marie afsluttet sit praktikforløb – og det har hun blandt med at lave en manual og en video omkring opbygning af særlige bosteder til truede billearter. Vi har tidligere omtalt projekter, men herunder kan du nu se instruktionsfilmen.

Marie er i lidt af et dilemma, da corona har forhindret hende i at besøge forskellige golfklubber for at fortælle om projektet. Derfor er hun afhængig af, at klubberne rundt om i Danmark får mere at vide om projektet på anden vis. Kender du natur-interesserede i andre klubber, må du derfor gerne give tippet videre.

Natur- og miljøudvalget i Roskilde planlægger i øvrigt endnu flere billeboer rundt om på vores bane.

Her finder du link til Maries manual til opbygning af et billebo.

Herunder kan du se instruktionsfilmen.