Åbner for buggier – men pas på “Wild West”

Der bliver nu mulighed for kørsel med klubbens golfbiler, buggierne. Dermed kan spillere, der er medlem af “Golfbilens venner”, nu igen komme ud og spille golf via kørsel i en golfbil.

Imidlertid er det på eget ansvar og det er op til den enkelte for sin egen sikkerheds skyld at sørge for at spritte vogn og nøgler af inden brug. Der bliver lavet en ny ordning, så nøglerne bliver placeret i en nøgleboks under halvtaget ved siden af bil nr. 1 oppe ved bagladen. Her kommer også en sprit-dispenser.

Der må kun være en person i bilen – dog to, hvis man kommer fra samme husstand.

“I hverdagen er der ofte udfordringer med, at nøgler bliver glemt, hentet for tidligt eller ikke afleveret efter brug. Jeg vil godt appellere til, at alle udviser en strammere disciplin i forhold til lån af bilerne, herunder aflevering af nøgler. Der har været en tendens til en “wild west”-indstilling til det med at hente og aflevere nøgler, og det kan jo risikere at blive endnu værre nu, hvor nøgleboksen ikke er ved sekretariatet men oppe ved bilerne. Men hvis det ender med, at nøglerne til de biler, der holder på deres pladser, ikke er i boksen, så kan vi blive nødt til at lukke ordningen igen,” siger Anders Schnack fra sekretariatet.