Sætter nye mål for sponsorsamarbejde og -netværk

2020 skal byde på lidt flere og bedre arrangementer og netværkssamarbejdet skal blive endnu større. Det er nogle af målene for sponsorudvalget i Roskilde Golf Klub, der i 2019 startede flere nye initiativer, som der bliver skruet endnu mere op for i 2020.

Corona-epidemien har sat stopper for det første nye arrangement, nemlig en fredagsbar med jazz, som skulle have været afholdt 20. marts, men fredag den 29. maj kommer den næste fredagsbar, som forhåbentlig bliver gennemført. Og det samme gælder en række møder for det sponsornetværk, som klubben har startet.

”Vi har et mål om at vokse fra godt 30 medlemmer af sponsornetværket til 50 i løbet af 2020. Det har vi tænkt os at gøre ved at lave flere og bedre arrangementer og gøre os synlige både i klubben men også i byen generelt,” fortæller Stig Nelkop, der er formand for sponsorudvalget.

”Sidste år brugte vi på at blive endnu mere strukturerede og på at etablere vores forskellige sponsorpakker. Vi gennemførte også tre netværksarrangementer og det bliver til flere i 2020.”

I februar havde netværket besøg af Roskildes erhvervschef, Jens Thornsen (billederne stammer fra dette arrangement). Næste gang skal netværket på besøg hos Sydbank og planen er, at hvert andet møde finder sted i klubben og hvert andet udenbys, fortrinsvis hos en fra netværket.

”Dertil kommer, at vi også planlægger både en julefrokost, et vinsmagnings-arrangement og en golftur til Dublin,” fortæller Stig Nelkop.

Sponsormuligheder og -møder
Der er også plads til flere sponsorer på og omkring banen. Lige nu er der plads til en enkelt hul-sponsor mere, ligesom der er syv ledige pladser på ryglænene på de nye bænke, der er blevet sat op overalt på banen. Om kort tid kommer der et sponsornavn ved båsene på drivingrange, nemlig revisionsfirmaet BDO, som får denne meget synlige plads.

Her er sponsornetværkets program for 2020:

• 25. februar: Netværksmøde med besøg af erhvervschef Jens Thorsen – ER gennemført
  • 20. marts: Fredagsnetværk med jazz – corona-aflyst
  • 30. april: Besøg hos Sydbank
  • 29. maj: Fredagsnetværk med jazz
  • 12. juni: Sponsormatch
  • 10. september: Netværksmøde i klubben
  • 10. november: Besøg hos PP Brolægning

I 2020 er målet også, at:

• opdatere og forbedre sponsorsiden her på hjemmesiden.
  • få mange følgere og kontinuerlig og spændende information på sponsornetværkets nye Facebook-gruppe.
  • netværket også bliver attraktivt for erhvervsfolk, der ikke har noget med golf at gøre

”Vi har naturligvis lige nu flest, der har en eller anden form for tilknytning til klubben og til golf i det hele taget. Men vi vil gerne nå endnu bredere ud. Målet er jo at skabe et netværk, hvor alle får glæde af hinanden erhvervsmæssigt og det er selvfølgelig nemmere, jo flere vi er. Derfor overvejer vi også at samarbejde andre netværk, fx fra andre sportsklubber,” siger Stig Nelkop.

Her kan du se sponsorudvalgets side – herunder hvem der sponsor i klubben – og du kan se, hvem der sidder i sponsorudvalget.