Midsommergolf med 50’er mad på banen og musik om aftenen

Så løfter vi sløret for, hvad der kommer til at ske ved årets Midsommermatch. Her bliver der masser af golf, hygge og fest i weekenden den 23. og 24. juni.

En helt speciel restaurant, der er baseret på amerikansk mad fra 50’erne, har tilbudt sig som sponsor, og det får en helt særlig betydning for både spillet på banen og festen lørdag aften.

Sallie’s Restaurant & Snack Bar ligger sammen med Wittrup Motel på Roskildevej i Albertslund. Begge dele er ejet af Claus og Henrik Hansen, der bor i Roskilde og spiller/har spillet i Roskilde Golf Klub.

De to brødre har de seneste år ændret Sallie´s Restaurant & Snack Bar til noget helt unikt. Her er både mad og indretning af restauranten ført tilbage til stilen, som var på stedet i midten af 50érne, da amerikanske Sallie Zimmerhackel åbnede Danmarks motel nr. 2 (nu det ældst eksisterende) og samtidig åbnede snackbaren, hvor Danmarks første cheeseburger blev serveret.

Her kan du læse mere om Sallie’s Restaurant & Snack Bar.

Serveringsvogn ved hul 12 – med indlagt en halv times pause

Til midsommerfesten får Sallie’s Restaurant & Snack Bar en hel central rolle. Restauranten møder nemlig op med deres US Airstream fra 1957, en serveringsvogn på hjul, som de kalder ”Sallie’s On Wheels”. Den bliver placeret tæt på hul 12 og kommer til at fungere som frokost-serveringssted på golfrunden for alle deltagere – både lørdag og søndag.

Akkurat som i Sverige, hvor alle spillere skal holde ”fika-pause” midt på runden, så skal alle i Midsommermatchen holde frokostpause ved hul 12, inden de går videre på runden. Der er afsat en halv time. Så er der tid til at få lidt lækkerier fra serveringsvognen, hvor du kan vælge mellem:

1. American hotdog med ketchup, sennep og bløde løg
  2. Pulled Beef Burger med tomater og Sallie’s bernaise dip
  3. Pulled Pork Burger med coleslaw

Alt sammen hjemmelavet fra restauranten.

Du kan også vælge øl eller vand at drikke.

50’er middag og fest med dans

Sallie’s Restaurant & Snack Bar kommer også med præmier, der både går til bedste/heldigste spillere, men også til ”udklædninger” og andre kunstneriske ting. Vær derfor kreativ på dagen – det kan betale sig. Turneringens blikfang er nok engang de fire kvinder, Anne Danborg, Lene Rasmussen, Heidi Molin og Inge Nicolajsen, der i 2016 stillede op i heksekostume – lige i turneringens ånd, så der kom lidt fest og farver.

Sallie’s sætter også sit præg på aftenen. Restauranten er udover 50’er mad også kendt for at stå for specialarrangementer, ikke mindst koncerter med kunstnere, der er inspireret af 50’erne. Mød derfor gerne op 50’er klædt, der passer til dagens tema. Der bliver musik og dans efter middagen.

Alle spillere, der er med i turneringen, kan melde sig til festmiddag med musik og dans – og de er mere end velkomne til at tage ledsagere med, som ikke har været med i turneringen og som heller ikke behøver at spille golf.

Kom også gerne, hvis du ikke spiller med

Kan du ikke deltage i turneringen, så kan du alligevel godt melde dig til festen – du eller din ledsager skal bare være medlem af klubben.

Opsætningen af frokost-serveringsvognen sker i samarbejde med Restaurant Birdie, som i dagens anledning sponserer drikkevarer i forbindelse med frokosten.

Hvordan kommer du med?

Du melder dig til turneringen i GolfBox – enten som hold, hvor du har samlet tre andre (Husk at finde på et kreativt navn til jeres hold), eller du kan melde dig som enkeltperson og håbe, at der er nok andre, der også melder sig på den måde, så I kan blive sat sammen til et hold på fire personer.

De tre bedstes scorer på hvert hul tæller, så hvis en af jer ikke kan spille den ene dag, så kan I være med alligevel.

Det er dog ikke tilladt at sætte reserver ind på holdet fra den ene dag til den anden.

Middagen om aftenen starter kl. 18.30.

Priser:

• Deltagelse i turneringen: 200 kr. pr. person – 800 kr. pr. hold
  • Festmiddag: 250 kr. eksklusiv drikkevarer
  • Husets vin: 180 kr. + de sædvanlige rimelige priser for øvrige drikkevarer
  • Morgenmad: 85 kr.

Aftenens menu – den er amerikansk inspireret:

Forret på tallerken

• Surf n’ turf carpaccio af letgrillet kalvemørbrad med sprøde rejer og syltede løgskaller

American barbecue grillbuffet

• Grillet US tværreb
  • Amerikanske spareribs
  • Burger med pulled pork, okseburger eller grillet kyllingebryst
  • Majskolber, asparges og forskellige salater
  • Bourbonsauce og barbecue sauce

Birdies dessertbuffet

• Birdies små desserter med et twist af US

Matchform:

• Der er løbende start både lørdag og søndag mellem kl. 8 og 9.30
  • Der spilles holdmatch med stableford i to lige store rækker med 7/8 sph over 36 huller – I får nærmere at vide på dagen
  • De tre bedste scorer pr. hul er tællende
  • Der spilles med max handicaptildeling på 48,0
  • Der kan ikke skiftes ud på holdet fra dag til dag, men man kan godt spille tre i stedet for fire
  • Der er pause på en halv time for alle før udslag på hul 12
  • Der er præmier til de bedste hold, nærmest hullet, længste drive og bedste kunstneriske performance

Alle fuldtidsmedlemmer kan være med – det er en turnering med fokus på hygge og god tid.