Rugekassen på 3. holdet – træning i holdspil

Klubben 3. hold er placeret i kvalifikationsrækken, og er tænkt som en ’rugekasse’ for klubbens juniorer i bestræbelserne på at modne dem til disciplinen hulspil – men ikke mindst i disciplinen at være et hold på trods af at golfen som udgangspunkt er en individuel sport.

2016-09-3-holdet-jacob-szots
Jacob Szöts (hul 8 i Frederikssund)

Holdet består derfor af en række juniorer krydret med nogle lidt “ældre” kræfter som Kasper Greve, Gustav Klaschka, Jacob Szöts og vores greenkeeper Niklas Fischer, der alle har erfaring og ved hvordan der skabes en positiv holdånd.

Spillerne har i dagligdagen hver især fokus på egen spil, så derfor er det primære formål at oplære dem i hvor vigtigt det er at skabe en holdånd og dermed en vinderkultur. Vi ønsker ikke at se spillere gå duknakkede rundt, når de er bagud i hulspil – negative udtryk har det med at brede sig til andre spillere, så man også taber matcher der ligger på vippen. Vi bruger ofte Ryder Cup billedet fra miraklet i USA i 2012 som eksempel på aldrig at give op og aldrig at sende opgivende negative signaler. Det er ikke altid de bedste spillere, der vinder, men det bedste hold der vinder.

Af de unge juniorer har vi år gjort brug af følgende:

• Nichlas Tarp
  • Oliver Laursen
  • Sofus Hansen
  • Nicklas Schmidt
  • Christian Kindall
  • Mads Emil Boas

Gerhard Klaschka
Holdkaptajn

På billedet i toppen er det Gustav Klaschka på 1. hul i Roskilde.

Herunder kan du se, hvordan det er gået 3. holdet i kvalifikationsrækken øst, herre, pulje 8