Vær med til stor åbningsmatch søndag 28/4 på begge baner

Jyske Bank er igen i år vært for klubbens store åbningsmatch, hvor alle huller på begge baner forhåbentlig er klar og som derfor er den officielle start på sommersæsonen. Det sker søndag den 28. april 2024.

Matchen plejer at være et tilløbsstykke og med afvikling også på Skjoldungen er der mulighed for, at ekstra mange kan være med. På Store Skjold skal man være fuldtidsmedlem (senior- eller ungseniormedlem) for at spille med, mens både fuldtidsmedlemmer og flexmedlemmer kan spille med i Skjoldungematchen.

Kort fortalt går det ud på, at man melder sig enkeltvis og bliver placeret tilfældigt i 4-bolde, og på dagen spiller man så 18 huller og tæller hvor mange points, man har samlet sammen. Det er en fælles start (gunstart). Det betyder, at alle bliver spredt ud over hele banen på starttidspunktet og så spiller 18 huller derfra.

På Skjoldungen spiller man også 18 huller – altså to runder.

Der er to rækker (opdelt efter handicap) på Store Skjold og én række på Skjoldungen.

Starttidspunkt er kl. 9 for Store Skjold og kl. 10 for Skjoldungen – vær der en halv time før, så du både kan modtage scorekort og nå at gå ud til det hul, du skal starte på. Bemærk, at starttiderne er rykket i forhold til de tider, der først stod i GolfBox.

Det koster 125 kr. at være med – og udover præmier sponserer Jyske Bank også noget mad og drikke i klubhuset efter matcherne.

Ekstra konkurrencer

Udover vinderpræmier i de tre rækker er der også nogle ekstragevinster at spille om:

• For A+B-rækken på Store Skjold er der præmie for længste drive på hul 18 (på fairway) og nærmest flaget på hul 5
  • For C-rækken på Skjoldungen er der præmie for længste drive på hul 5 (spillet i første runde og bolden skal ligge på fairway) samt tættest på hullet på hul 10 (hul 1 i 2. runde)

Der er samlet præmieoverrækkelse i klubhuset, når alle tre rækker er færdigspillet.
Der er senest tilmelding onsdagen før kl. 12.

Tilmelding: