Nye tiltag i restauranten efter kritiske røster

Mere salat, håndmadder, hyppigere ændringer i menukortet og flere specialtilbud. Det er nogle af de forandringer, der kommer til at ske i Restaurant Birdie i sæson 2024.

Ændringerne kommer efter, at et nyudnævnt caféudvalg i samarbejde med restaurant og sekretariat undervejs i vinterens løb har kigget på nogle af de kritikpunkter, der er kommet i forbindelse med de sidste års medlemsundersøgelser.

Det var daglig leder, Jesper Wedersøe, der på informationsmødet 15. februar 2024 fortalte om cafeudvalgets arbejde og foreløbige konklusioner.

Jesper sagde, at han har været i kontakt med mange af dem, der via medlemsundersøgelsen var kommet med kritik, specielt dem hvor kritikken var generel og ukonkret.

”Fx var der nogen, der svarede, at maden er af ”svingende kvalitet” eller at ”åbningstiderne ikke er gode nok”. Det er meget svært at følge op på, så derfor har vi henvendt os og bedt om en mere konkret kritik og det initiativ er heldigvis blevet taget godt imod. Ved fremtidige undersøgelser – og henvendelser i øvrigt – vil jeg derfor bede om, at være så konkrete som muligt, for ellers er det svært at evaluere på.”

Jesper Wedersøe sagde, at han havde undersøgt priserne på fx drikkevarer i andre golfklubber, fordi en af kritikpunkterne i Roskilde er, at fx et glas øl koster for meget. Men det viser sig faktisk, at prisen er nogenlunde på niveau med andre klubber.

Hurtigere betjening

”Andre ting som bestemte retter er sværere at sammenligne priser på, fordi man kan jo servere en burger eller en pariserbøf på mange forskellige måder. Derfor har vi i cafeudvalget planlagt at tage på nogle klubbesøg for at se, hvad man får for pengene andre steder.”

Men forandringer i Roskilde kommer der altså til at ske. Udover de allerede nævnte kommer der igen en banesandwich, særtilbud på to håndmadder og en drik og lignende.

”Og så kommer der et nyt kassesystem, der indeholder to fordele. Den ene er, at der skal trykkes nogle færre gange og serveringen derfor kan gå hurtigere. Den anden er, at der kommer et brik-system, som man også kender fra andre restauranter, så man får besked om, når maden er klar til afhentning i stedet for at personalet skal rende terrassen rundt for at lede efter kunderne og servere maden.”

Pas på vores forpagter

Jesper Wedersøe gav også et hint til, at vi som klub skal passe på vores forpagter af restauranten.

”Vi har lavet en sammenligning med 46 andre klubber på Sjælland og her viser det sig, at 21 ud af disse klubber enten har fået en ny forpagter i 2023 eller får det her i 2024. Der er kun fem klubber, som har haft deres forpagter i mere end fem år og flere af disse forpagtere fortæller om rigtig mange arbejdstimer pr. uge i sæsonen.”

”Når det er sagt, så har vi selvfølgelig kigget grundigt på de kritikpunkter, medlemmerne har givet. Udover sortiment, kvalitet, service og priser bliver der også kigget på åbningstider, for her kan vi godt have en udfordring specielt for de spillere, der slår ud sent og derfor også kommer ind sent. Vi vil forbedre muligheden for at få noget varmt og koldt at drikke til dem, der kommer ind, efter restauranten er lukket, men vi vil også opfordre spillerne til at kontakte restauranten, inden de går ud, hvis de gerne vil have noget serveret, når de er færdige med spillet.”

Der var en enkelt kommentar til denne redegørelse fra Jesper Wedersøe.

Tutter Blume tog ordet og sagde: ”Jeg vil bare sige, at de initiativer bare er ”spot on”, så tak for det.” Og det fik de fleste i lokalet til at klappe.

PS: Lige en ekstra ting. Priserne fik et nøk opad i 2023 – til gengæld stiger de ikke i 2024.

På billedet øverst er det Peter Lassen fra Restaurant Birdie sammen med Hanne Tvede fra cafeudvalget.