Se de bedste golffotos i 2023 fra medlemmerne

Der er fundet tre vindere og to med ”hædrende” omtale i konkurrencen om medlemmernes fotos i 2023.

I alt var der indkommet ca. 25 fotos – og det blev medlemmerne af informationsudvalget, der fik til opgave at udvælge dem, som de synes, var de bedste. Det er Hans Kristian Olesen, Jan Hoffmeyer, Bente Buhl Rasmussen og Henrik Overgaard Pedersen. På billedet er det de tre første, der kigger billederne igennem.

Her på siden kan du se de fotos, der vandt + nogle af de øvrige fotos.

På forhånd var konkurrencebetingelserne fastsat:

”Billederne må meget gerne være med sjove situationer – det kan både være spontant opståede, men det kan også være, at der er nogen, der arrangerer specielle opstillinger alene til brug for gode fotos. Der må også meget gerne være fotos med vores børn og unge, men gode fotos af medlemmer og gæster i godt humør er altid i høj kurs.

Billeder af mennesker i glade og sjove situationer vil blive vægtet højere i konkurrencen, men naturfotos er også velkomne.”

De seks bedste fotos blev udvalgt af infoudvalget i enighed – og så blev der stemt om de tre bedste. Hver af de fire infomedlemmer afgav tre stemmer til 1. pladsen, to til 2. pladsen og en stemme til 3. pladsen.

Resultatet blev:

Nummer 1 – Early Bird(ie): Foto af spiller (Svend Erik Skarsholm), der slår ud fra teestedet på hul 2 en tidlig morgen, hvor solen lige har fået fat – taget af Henrik Haahr Larsen.

Nummer 2 – Udvidelse af parkeringspladserne for buggies): Foto af en buggy, ført af tidligere formand, Verner Pedersen, der er kørt i vandet – taget af Ebbe Henriksen.

Nummer 3 – Flyt dig, så jeg kan blive lukket igennem: Foto af en spiller (Erik Grünfeld), der bliver skræmt af en svane, der passer på sine unger ved teestedet på hul 11 på Store Skjold – taget af Laila Svendsen.

Disse vindere modtager hver to greenfeebilletter til andre baner.

Derudover var der to fotos, der fik hædrende omtale:

• Foto af juniorspilleren Martin Hovmand Skov og vicevært Ulriks kat ved logo-stenen ved indgangen til klubhuset – taget af far Jan Skov
  • Foto af en spiller (Jens Eskil Trudsø), der ser ud som om, han vælter et træ, da han skal tisse – taget af Henning Staffeldt. Fotoet blev ledsaget af følgende tekst: ” Min golfmakker lader vandet, og træet lader livet! Imponerende kraftig stråle i så høj en alder!”

De to sidste vindere modtager et gavekort på 2xdrikkevarer til Restaurant Birdie.

”Vi er meget glade for hele året rundt at modtage fotos fra medlemmerne til brug på hjemmesiden. Det er medlemmerne imellem, at der opstår fotoegnede situationer. Det er også medlemmer, der på alle tidspunkter af døgnet kan opleve helt specielle ting på banen, om det så er i forhold til golfspillet eller naturmæssige oplevelser. Fortsæt meget gerne med at sende fotos til hjemmesiden, som andre også kan få glæde af at se,” siger webmaster og formand for informationsudvalget, Henrik Overgaard Pedersen.

Vinderne kan hente deres præmier i sekretariatet fra 1. marts. De skal være hentet senest 1. april 2024.

• Tag gode fotos i golfklubben – og vind flotte præmier
  • Tips til gode golffotos – vær med i konkurrencen

Til sidst gentager vi nogle tips til gode fotos:

• Tag gerne fotos andre steder end på teesteder og greens
  • Kom tæt på motivet
  • Få deltagernes ansigter med
  • Tag fotos i al slags vejr
  • Fang situationerne i nu’et – vær ikke bange for at tage mobilkameraet frem, mens situationen er i gang
  • Hvis du ikke nåede det i tide, så bed deltagerne om at rekonstruere – det vil de som regel gerne
  • Tag fortrinsvis fotos på bredden

Herunder kan du se andre af de fotos, der blev indsendt til konkurrencen: