Oskar går over i de professionelles rækker

En af Roskilde Golf Klubs elitespillere går nu over til at blive professionel i håb om at kunne tjene penge på at spille golf.

Det er Oskar Emil Harald Nielsen, der kom til Roskilde i 2022 fra barndomsklubben Sorø og nu er en del af klubbens eliteafdeling. Som tidligere beskrevet her på hjemmesiden har Oskar skippet skolelivet og går nu ”all in” på golf nu med drømmen om at kunne tjene penge på spillet.

Han er gået i gang med at finde sponsorer og er i det hele taget gået i kraftig trænings-”mode” i forhold til den kommende sæson. Oskar håber dog allerede at kunne gøre sig bemærket ved ”Next Golf Tour”, som er en indendørs simulator-golf turnering arrangeret af Trackman med store pengepræmier.

Oskar ved godt, at det bliver et langt sejt træk og kræver rigtig meget træning at kunne begå sig som professionel.

”Der kommer til at gå nogle år og jeg må tage et skridt ad gangen. I første omgang knokler jeg på med at træne mandag, tirsdag, onsdag, fredag og hver anden lørdag via DJGA (Dansk Junior Golf Akademi) i Kokkedal. Her gælder det også om at få tanket noget selvtillid, som er så vigtigt for spillet,” siger Oskar, der udover Next Golf Tour turneringen også håber på at komme til at spille Eccotour i Spanien i februar/marts og i Polen i starten af april, inden Eccotourens ”rigtige” sæson begynder på vores egne breddegrader.

At det ikke bare er en løs satsning, kan man se på, at Oskar har valgt at spille sine egne chancer, selv om han faktisk havde muligheden for at tjene penge på golf på en anden måde.

”Jeg er gode venner med Sebastian Friedrichsen, der netop har kvalificeret sig til DP World Tour og han spurgte, om jeg havde lyst til at gå caddie for ham. Det er jeg selvfølgelig smigret over, men jeg har sagt nej, fordi jeg nu selv vil prøve at blive professionel,” siger 22-årige Oskar, der netop i år blev Roskilde klubmester i slagspil.