Oskar Emil klubmester med fire slags margen til nr. 2

Årets slagspilsmesterskaber blev afholdt i weekenden den 26-27 august 2023 – i strålende vejr trods en meget dyster vejrudsigt. Heldigvis passerede næsten al regnen forbi uden at forstyrre spillet – og der var både solskin og og højt humør, da klubmesterskaberne blev afholdt.

Der var deltagere i følgende kategorier:

• Herrer
  • Herre senior (50-59)
  • Herre veteran (60-69)
  • Damer senior
  • Dame veteran

Der var desuden tilmeldinger i rækkerne junior, dame og herre midage (30-49), men på grund af udfordringer med matchproportionerne blev disse enten ikke spillet eller slået sammen med de andre rækker. Dette affødte naturligvis en diskussion – og vil blive lavet om til næste år, så alle der gerne vil spille, kommer til at spille. Vi kommer helt sikkert også til at sørge for, at der kommer morgenkaffe til næste år.

Som sagt var vejret rigtig godt – og det blev spillet også. Der blev spillet 2 x 18 huller om lørdagen i herrerækken, og 1 x 18 huller i de andre rækker. Søndag blev der spillet 18 huller for alle.

Formatet i klubmesterskaberne er som altid slagspil/scratch. Det vil sige, at man ikke spiller med handicap, det er simpelthen den der slår færrest slag, der vinder.

Der er naturligvis nogen, der slår en del slag flere end andre – men alle deltagere tog det med et stort smil og vi kunne alle hylde en fortjent herre klubmester:

1. Oskar Emil Harald Nielsen i scoren -6 (210 slag) for tre runders golf
  2. Mads Viemose Larsen i -2 (214 slag)
  3. William Bredtved Hansen i par (216 slag)

Oskar sluttede i 3. runde af med fire birdies på hul 15, 16, 17 og 18 – og derfor endte han at vinde med fire – efter fra runder i 70, 71 og 69. Mads havde 73, 72 og 69, mens William havde 73, 71 og 72.

I de andre rækker var spillet lidt mindre prangende – men resultatet fortjener et absolut ligeså stort tillykke.

Herre senior:

1. Anders Djurhuus
  2. Johnny Engelbrecht
  3. Kim Lyseen

Dame senior:

1. Trine Jensen
  2. Dorte Pyll Truesen
  3. Tutter Blume

Herre veteran:

1. Jan Birger Nielsen
  2. Ole Haslund
  3. Frank Tarp Hansen

Junior:

1. Noah Westh Buske (I +12 efter tre runder. Fantastisk flot resultat, så hold øje med Noah – han er på vej til at blive endog rigtig dygtig!)

Kæmpe stort tillykke til alle de nyslåede klubmestre.

Husk at der er klubmesterskaber i hulspil den 9/10 september, hvor de 16 bedst placerede fra denne weekend dyster mod hinanden i hulspil. I må alle meget gerne komme forbi og kigge med.

Anders Djurhuus

Her kan du kigge nærmere på spillernes resultater i de enkelte runder.

Herunder kan du se fotos fra præmieoverrækkelsen – det er Anders Djurhuus, der som formand for eliteudvalget overrækker præmierne – han vandt selv seniorrækken, derfor har han også selv medalje om halsen: