Målet nået: 40.000 kr. til kræft og ok til momspenge

Med 150 donationer på sidste dag for fristen nåede bidragene fra Roskilde Golf Klubs medlemmer til Kræftens Bekæmpelse op på ca. 200 og i alt over 40.000 kr., der nu går ubeskåret til kræftforskning.

Dermed nåede klubben også op over det antal, der skal til for at blive godkendt som mulig modtager af penge fra en statslig pulje af penge, der er afsat til momsrefusion til foreninger og organisationer, hvis medlemmer donerer penge til velgørende formål.

”Vi siger mange tak for de mange bidrag og for at det igen lykkedes at komme over minimumstallet på 100 bidrag for at blive godkendt. Det er først næste år, vi får besked på, hvor mange penge klubben får i momsrefusion, men er vi lige så heldige som sidste år, kan det betyde flere hundrede tusinde kroner. Vi har i forvejen en sund økonomi, men vi har også større projekter i støbeskeen, som vi ikke sætter gang i, før der er penge til det – og på den måde kan momspengene få stor betydning for os,” siger formand Flemming B. Nielsen.

Indtil dagen før fristen manglede der ca. 50 bidrag, men da der blev sendt en nyhedsmail ud og budskabet gik fra mund til mund i klubhuset, så kom der gang i bidragene.