Lige ved gav 1. præmie i hole-in-one konkurrence

Med en afstand til hullet på knap en meter blev det Rasmus Bornæs, der torsdag den 17.august 2023 blev vinderen af en hole-in-one konkurrence, der var arrangeret på Skjoldungebanens hul 1 i anledning af, af klubben får nye bolde på drivingrange.

Der er fire sponsorer, der har givet tilskud til disse bolde og fire elitespillere havde taget imod udfordringen om at prøve at få en bold i hul fra teestedet.

De fire fik hver 50 bolde og slog fem ad gangen – og et af Rasmus Bornæs’ første slag landede pænt tæt på. Undervejs var der flere, der så lige så gode eller bedre ud, men et er, hvordan det ser ud hos alle tilskuerne og spillerne oppe ved klubhuset, noget andet var de faktiske omstændigheder ved flaget. Daglig leder Jesper Wedersøe var hver gang ude med riven og fjernede de bolde, der godt nok var tæt på, men som alligevel ikke var bedre end bolden fra Rasmus. Specielt slag nr. 197 ud af de 200 – fra Mathias Harbison-Hansen – så virkelig tæt ud, så det var med spænding, spillerne så Jesper med riven gå ind på green.

Men igen blev Rasmus’ bold liggende, da bolden fra Mathias var en meter længere fra – og det blev så Rasmus, der vandt. Ikke med en hole-in-one, men så med nærmest-flaget, og det udløste et gavekort på 1250 kr. til proshoppen. Udover Rasmus og Mathias var det også William Bredtved Hansen og Bjarke Reggelsen, der forsøgte sig. Alle spillere fra klubbens divisionshold.

Der var også indbyrdes kamp mellem sponsorerne. Her blev vinderen Carsten ”Multi” Pedersen fra Multi Pavillon, da det var hans sponsorbolde, Rasmus Bornæs slog med. De øvrige sponsorer var Fremdriftspartner, Borum Byg og Gagatek.

Og så til orientering for os almindelige golfere. Divisionsspillerne slog henholdsvis mod flaget med wedges, henholdsvis 50 og 56 grader. Spillerne slog fra en måtte for ikke at ødelægge græsset på teestedet fuldstændigt – så der var ca. 100 meter til flaget.

Herunder kan du se fotos fra seancen, der blev overværet af ca. 30 tilskuere – en sjov og underholdende event, vi godt kan gentage en anden gang …