Klar til klubmesterskaber – tilmelding i gang i alle rækker

Så er det tid til årets klubmesterskaber, hvor de bedste dyster om mesterskaberne, men hvor andre semi-gode medlemmer også kan prøve deres spillestyrke af.

Der er med andre ord fri tilmelding, men det handler om slagspil – altså at få bolden i hul på alle huller på færrest mulige slag. Ikke noget med at tælle stableford-point.

Mesterskaberne i slagspil bliver afviklet lørdag og søndag den 26. og 27. august 2023.

Selve klubmesterskaberne bliver afviklet for juniorer, herrer og damer – og derudover er der så årgangsmesterskaber.

Årgangsmesterskaberne finder sted i følgende kategorier både for mænd og kvinder:

• U19 piger og drenge: Under 19 år
  • Herrer midage: 30 – 49 år
  • Damer midage: 30 – 44 år
  • Senior herrer: 50 – 59 år
  • Senior damer: 45 – 54 år
  • Veteran herrer: 60 – 69 år
  • Veteran damer: 55 – 64 år
  • Super veteran herrer: 70 – 99 år
  • Super veteran damer: 65 – 99 år

Spillerne skal ved tilmelding vælge, om de er med i junior, herre- eller damerækken – eller om de deltager i en årgangsrække. Man kan ikke spille begge dele. Juniorernes resultater gælder også i seniorrækken, så en junior, der er god nok, kan godt blive mester både i junior- og herre-/damerækken.

”Vi vil gerne have mange til at deltage – det gælder ikke mindst truppen af elitespillere, som klubben støtter og som vi derfor forventer også stiller op i klubmesterskaberne. Vi vil gerne have et så stærkt felt som muligt, og så har vi et håb om, at medlemmer, der gerne vil se noget rigtig god golf, har lyst til at komme ud på banen lørdag/søndag for at se, hvordan banen bliver spillet af de allerbedste,” siger daglig leder Jesper Wedersøe.

Han tilføjer, at årgangsrækkerne netop er lavet for at medlemmer bredt i klubben kan være med til at spille mod andre inden for samme aldersgruppe og derfor håber han, at mange har lyst til at være med.

”Vi har i år lavet lidt om på alderskategorierne, så de svarer til DGU´s kategorier. Tidligere var rækken ”midage” fx fra 19-44 år. Nu er den 30-49 år – og derefter kommer seniorer, veteran og super veteran med 10 års mellemrum. ”
Juniorer, herrer og damer spiller tre runder á 18 huller i alt 54 huller (to runder lørdag og en runde søndag), mens de øvrige rækker spiller over 36 huller – en runde lørdag og søndag.

Nyt: Årgangsrække for spillere under 19 år

”Som noget nyt har vi lavet en U19 årgangsrække for juniorer. Så er der også en række for dem, der ikke deltager i klubmesterskabsrækken. Denne række spiller så over 36 huller og ikke 54. Vi håber, at det vil tiltrække endnu flere juniorer til at være med,” siger Jesper.

Der er tilmelding i GolfBox og der er sidste tilmelding onsdag den 23. august kl. 23.59.

Hulspil 9-10/9 + særlig event for jubilæumshulspillere søndag den 10/9

Den 9. og 10. september bliver klubmesterskaberne i slagspil så fulgt op af klubmesterskaberne i hulspil. Her er det de bedste fra slagspilsmesterskaberne, der kvalificerer sig – på tværs af alle rækker.

Der bliver spillet indledende kampe om lørdagen og semifinaler og finaler søndag den 10. september 2023.
Om søndagen bliver der også afviklet en anden event, der kan være med til at sikre liv i klubben og tilskuere til de sidste afgørende kampe om at vinde klubmesterskaberne i hulspil. I år har der nemlig været afviklet en særlig jubilæums hulspilsturnering for alle medlemmer – i tre rækker delt op på handicap. Finalerne i denne turnering bliver også spillet søndag den 10. september.

Desuden bliver der samme dag holdt en 9-hullers match for alle dem, der har været med i jubilæums hulspilsmatchen i denne sæson – altså alle dem, der ikke nåede frem til finalerne.

Kom til præmiehyldest 27/8 og 10/9 ca. kl. 17

Vinderne i både slagspils- og hulspilsmesterskaberne skal naturligvis hyldes og have præmier. Det sker henholdsvis søndag den 27. august ca. kl. 17 (slagspil) og søndag den 10. september ca. kl. 17 (hulspil). Begge dage vil det være en god idé at komme ud i klubben mindst et par timer før for at følge de sidste nervepirrende kampe.

Så husk: Tilmeld dig klubmesterskaberne – enten i dame-/herre-/juniorrækken eller i en af årgangsrækkerne.

Herunder kan du se fotos fra nogle af de sidste års klubmesterskaber: