Ny procedure til aflevering af buggy-nøgler ved lukket klubhus

Der er to i øjeblikket to udfordringer i forhold til golfbiler, som sekretariatet arbejder på at løse hurtigst muligt.

Den ene handler om aflevering af nøgler, når klubhuset er blevet lukket, mens man har været ude og spille.

Den anden går ud på, at nogle af Golfbilens Venner er begyndt at bestille golfbiler via GolfBox for på den måde at komme først i køen.

”Vi har haft kontakt med både låse- og alarmfirma for at få ordnet det sådan, at medlemmer og gæster kan komme ind i indtjekningsrummet i klubhuset både for at udskrive scorekort og bekræfte tider, men også for at hente og bringe nøgler til golfbilerne. I dag er det nemlig sådan, at hele klubhuset lukker og bliver låst, når sidste mand i sekretariat, proshop eller restaurant går hjem. Og det er selvfølgelig uhensigtsmæssigt, hvis man skal aflevere nøglerne til en golfbil tilbage i nøglerummene på indtjekningsmaskinen,” fortæller daglig leder, Jesper Wedersøe og tilføjer:

”Desværre er der så sket det, at de involverede låse- og alarmeksperter er gået på ferie. Derfor har vi som en akut løsning besluttet, at nøgler til golfbiler kan afleveres i klubbens postkasse ved indgangen til selve klubhusområdet og banerne, hvis klubhuset er lukket. Vi sørger så for, at enten vi i sekretariatet eller proshoppen tømmer postkassen næste formiddag.”

Normalt er det sådan, at hvis buggyen ikke er returneret senest seks timer efter udlejning, så trækkes 50 kr. pr. time dog maksimum 500 kr. Det vil naturligvis ikke ske, når klubhuset er lukket og man er nødt til at aflevere nøglen i postkassen i stedet.

”Vi håber hurtigst muligt at have den gode løsning med adgang til indtjekningsområdet fra solopgang til solnedgang på plads hurtigst muligt. Der kommer besked her på hjemmesiden, så snart det er på plads,” siger Jesper, der samtidig benytter lejligheden til en særlig besked til medlemmer af ”Golfbilens Venner”.

Det er en ordning, man kan tilmelde sig for en sæson ad gangen – og hvor man har adgang til brug af golfbiler uden at betale hver gang. Imidlertid er ordningen baseret på ”først-til-mølle”-princippet, da fx udlejning til normalpriser både til medlemmer og gæster har førsteprioritet.

Der er imidlertid flere fra Golfbilens Venner, der har fundet ud af, at de kan reservere bilerne i GolfBox og derefter bruge deres udleverede kort til ”Golfbilens Venner” til at få udleveret nøglen uden at betale ekstra.

Det går imidlertid ikke.

”Præmissen for at være med i Golfbilens venner er, at det er ”først til mølle”. Vi kan se, at vores nye system har optimeret afhentning og aflevering af nøgler, men det er ikke meningen, at man skal kunne omgå systemet ved at bestille som om, man betaler, og så bagefter bruge det ”gratis” kort til at få nøglen udleveret. Jeg bliver derfor nødt til at præcisere over for medlemmerne af Golfbilens Venner, at de ikke må bestille en golfbil på forhånd via GolfBox,” lyder det fra Jesper Wedersøe, der siger, at overtrædelse kan medføre karantæne.

På billedet kan du se den postkasse, hvor nøglerne til golfbilerne skal afleveres, hvis klubhuset er lukket, når du kommer ind fra en runde i en golfbil.

• Information om Golfbilens Venner