Regionshygge for gæsteholdet fra Halsted

I 2019 var Roskilde Golf Klubs regionshold for veteraner i C-rækken i gruppe med Halsted Kloster Golfklub fra Maribo – og det skete så igen her i juni 2023, hvor Roskilde-holdet besluttede sig for lidt ekstra service, da holdet fra Sydhavsøerne kom på besøg i Roskilde.

Hans Kristian Olesen fortæller om det på holdets vegne:

Halsted Kloster Golfklub lever, fordi rigtig mange af deres medlemmer yder en frivillig indsats. Klubben har ca. 400 medlemmer og én fastansat greenkeeper.

Alle funktioner i klubben bliver betjent at frivillige, og de to gange, vi nu har spillet på deres bane, er vi blevet modtaget med stor venlighed og kaffe på kanden lavet af frivillige.

Efter matchen er der så de traditionelle stykker smørrebrød, som er bestilt i nærmeste forretning og afhentet af en frivillig.

Vi på VC8-holdet har hygget os sammen med disse herlige mennesker og syntes, vi ville gøre lidt gengæld, så Anne Grethe Clausen og Ellen Skarsholm fra holdet fik den idé, at vi kunne lave kaffe hjemmefra og byde vores gæster velkommen på den måde. Som sagt, så gjort. Kaffe med hjemmebagte småkager blev så anrettet med hvid dug på et af bordene oppe ved drivingrange, hvor snakken gik, inden der skulle spilles.

Igen hyggede vi os under spillet og ved spisningen efterfølgende. En dag med regionsgolf, hvor det at have det hyggeligt var en væsentlig del af at deltage i regionsgolfen.

Hans Kristian Olesen