Eliten besøger kaninerne mandag den 19. juni 2023

Nogle af klubbens elitespillere har tilbudt at komme mandag den 19. juni 2023 og besøge kaninmatchen.

De vil gerne hjælpe til og vise, hvad det kan blive til, når man har spillet nogle år, og hvis man træner.

Derfor har vi besluttet, at holdet med start kl. 17.30 skal spille en mexican scramble match, hvor der så vil være en elitespiller på hvert hold. Det er en rigtig fornøjelig spilleform, hvor holdspillet er i centrum.

Det første hold kl. 15 spiller som normalt en stableford – det er altså kun kl. 17.30, elitespillerne spiller med. Og der er denne gang et maksimum deltagerantal på 33.

I mexican scramble slår alle fire spillere ud, holdet vælger så den bold, de synes ligger bedst. Herefter spiller de tre andre spillere videre fra det valgte sted. Den spiller, hvis bold man har valgt, spiller altså ikke med i det slag – han er så med i næste slag. Sådan bliver holdet ved til bolden er i hul.

Der er dog en ekstra regel. På hvert hold skal hver spillers udslag/drive vælges som bedste bold to gange. Så er der et udslag til overs, som en af spillerne kan benytte – han få altså valgt sit udslag tre gange.

Fotoet er fra kaninmatchen (starten kl. 15) mandag den 12. juni 2023: