Læs om vinterbanen 2022/23 – klar senere på ugen

Vinteren er kommet og med stor sandsynlighed er det tid til vinterbane senere på ugen.

På den måde får greens og teesteder fred henover vinteren, så de hurtigere er klar i god stand til foråret.

Vinterbanen er en bane på 18 huller, som alle medlemmer kan spille på. Det er nemlig både Store Skjold og Skjoldungen, der lukker. I stedet bliver vinterbanen spredt ud over hele arealet – og de mest våde områder og de mest sårbare områder bliver friholdt. På den måde er begge baner hurtigere klar til spil og i bedre stand til foråret.

I år (2022/23) bliver der lavet enkelte rettelser på vinterbanen i forhold til tidligere år.

“Hul 1 plejer at være hul 1 på par 3 banen, men for at denne green ikke bliver mere beskadiget end de øvrige greens på Skjoldunge-banen, så bliver hul 1 flyttet til en vinterbanegreen på fairway på Store Skjolds hul 1. Hul 4 flytter vi også lidt, da greenen på dette hul var meget våd i løbet af vinteren. I stedet flytter vi vintergreen-området længere til venstre på det normale hul 9’s fairway,” fortæller chefgreenkeeper Nick Bosholdt.

Vi har en særlig side med beskrivelse af vinterbanen, visning af scorekort og konverteringstabel. I klubben vil der også ligge scorekort til udfyldelse. Du kan om vinteren ikke skrive scorekort ud via printerne og din score kan heller ikke indberettes som gældende score.

Når vinterbanen åbner, kan man booke den på samme måde som 18-hullers banen, altså Skjoldungen. Sekretariatet sørger for, at flexmedlemmer kan booke Store Skjold, når den er vinterbane, uden at der skal betales halv greenfee som normalt.