93 greenkeepere fik inspiration på Skjoldungen

Der var kæmpe stor interesse blandt sjællandske greenkeepere, da greenkeeperforeningen onsdag den 18. maj 2022 havde inviteret til træf i Roskilde Golf Klub.

Ikke færre end 93 greenkeepere mødte ind på greenkeepergården – og anledningen var ikke underligt tilblivelsen af den nye 9-hullers bane, Skjoldungen. Greenkeeperne gik rundt på banen, så hvor godt græsset kommer frem og hvor pæn banen faktisk ser ud. De fik også syn for de udfordringer, der er omkring de huller, som dyr i området har lavet, og som derfor gør, at nogle greens har bare pletter, hvor græsset endnu ikke er kommet op, fordi det har været nødvendigt at gen-så i flere omgange.

Greenkeeperne fik også et indblik i hele planlægningen af banen, helt fra lokalplanarbejdet til de konkrete aftaler og arbejdsfordeling mellem entreprenøren og greenkeeperne selv.

Til stede på dagen var også banekonsulent i DGU, Thomas Jepsen, og banechef i DGU, Torben Kastrup Petersen.

Det er endnu ikke besluttet, hvornår banen åbner. Det er udbedring af dyreskaderne – ikke mindst på greens – der endnu ikke er klar.

Herunder kan du se billeder fra det store greenkeeper-besøg: