Vi cykler igen til golf i 2022 – tag et cykelkort ved sekretariatet

Find kædeolien frem og giv din cykel et servicetjek – og brug den så til at varme op, inden du skal ud og spille golf. Det er godt for motionen, godt for klimaet og godt for klubbens CO2-regnskab.

Natur- og miljøudvalget sætter igen i 2022 gang i kampagnen, “Vi cykler til golf”. Det blev prøvet første gang i 2021 og i år håber udvalget, at endnu flere har lyst til at deltage.

“Klimaet skal naturligvis være den bærende motivation for at være med – men vi har også sørget for, at der er lidt ekstra til at lokke,” fortæller det cyklende udvalgsmedlem, Jan Eriksen, med et glimt i øjet.

Den ekstra motivation består i præmier blandt deltagerne, når kampagnen er slut + en fadøl/et glas vin/en vand i Restaurant Birdie, hvis man minimum kommer op på ni gange cykling i de to måneder, kampagnen varer.

Her ser du, hvordan du deltager:

• Tag et “Vi cykler til golf”-scorekort på skranken ved sekretariatet
  • Udfyld det med medlemsnummer og navn
  • Skriv på kortet, hver gang du cykler til golf – dato og antal kilometer
  • Efter ni gange kan du få Restaurant Birdie til at udlevere en fadøl/et glas vin/en vand – du kan fortsat notere cykelture på kortet, men der er ikke flere udskænkninger
  • Efter 30. juni – og inden 5. juli – afleveres cykelkortet i postkassen ved sekretariatet
  • Der er præmie til den der har cyklet flest km og den der har cyklet flest gange, samt lodtrækningspræmier blandt alle øvrige indleverede kort
  • Når man ikke at cykle de ni gange, kan man stadig aflevere kortet med antal cykelture og deltage i lodtrækningen om præmier

Hovedpræmien leveres af FriBikeShop i Allehelgensgade – men der er også andre sponsorer, nemlig landskabsentreprenør F. J. Poulsen, proshoppen, Restaurant Birdie og sekretariatet.

På billedet i toppen er det natur- og miljøudvalgets cykelforkæmpere, Lars Carlsen, Jan Eriksen og Henning Nordstrøm Pedersen. Her til højre er det Kim Andersen fra FriBikeShop.